Всього: 3485 Нових сьогодні: 0 Нових учора: 0 Нових за тиждень: 0 Нових за місяць: 0 Із них: Новачків: 1110 Продвинутих: 2363 Журналістів: 5 Модераторів: 3 Адмінів: 4 Із них: Чоловіків: 2733 Жінок: 752
1 травня в Кобеляцькому районі відбулася ледве не історична, по справжньому революційна подія. А саме – був здійснений рейд-перевірка дотримання правил дорожнього руху водіями транспортних засобів, які у нас прийнято називати скутерами. Здійснювали цю операцію співробітники Кобеляцького ВДАІ спільно із колегами із Кобеляцького взводу ДПС. Результати рейду були і вражаючими, і повчальними, дали чимало підстав для сміху. Але сміху крізь сльози. Адже рейд засвідчив майже абсолютне ігнорування будь-яких правил (навіть здорового глузду) більшістю водіїв скутерів. І майже 90 відсотків із них не мали й не мають більш-менш офіційних документів на свої транспортні засоби. А це в майбутньому загрожує їм дуже серйозними неприємностями. Першим пунктом «відпрацювання» правоохоронці заздалегідь визначили Білики. Саме там нещодавно розбився насмерть водій скутера, саме там зафіксована їх велика кількість. Та зупиняти скутеристів правоохоронці почали ще задовго до в’їзду в Білики. Там хлопчина ну дуже юного віку сидів за кермом, везучи в якості пасажира свою матусю, там жіночка посадила поперед себе 4-річну дитинку. Всіх їх зупиняли. І просили показати хоча б якийсь документ на транспортний засіб, задавали елементарні запитання щодо правил дорожнього руху. Документів не було, правильних відповідей – теж. Коли екіпаж в складі начальника ВДАІ по Кобеляцькому району Володимира Голтвянського, його підлеглого Василя Кіптілого та автора цих рядків нарешті доїхав до Біликів, там на ринковій площі вирував справжній мітинг. Його учасниками були близько сотні біличан, співробітники міліції та заступник голови райради Микола Жук. Тема піднімалась одна: «На якій підставі співробітники ДАІ зупиняють водіїв скутерів, а потім вилучають у них транспортні засоби». Легко здогадатись, що учасниками мітингу були власники мопедів, яких зупинили, та їх родичі і знайомі. А Миколу Григоровича, котрий випадково проїжджав поряд, запросили в ролі такого собі третейського судді. Та заступник голови райради повністю підтримав дії правоохоронців, заявивши, що давно настав час навести лад із мопедами, котрі заполонили Україну. Микола Григорович попередив земляків: «Люди добрі, це лише квіточки. Ягідки ще попереду. Ось приймуть закон про реєстрацію скутерів, а у вас на них немає ніяких документів». Щоправда, частина біличан, як і кобелячани, з якими учасники рейду зіткнулися дещо пізніше, документи таки мали. Щоправда, ті картонні чи пластикові картки, аж ніяк не переконували співробітників міліції. Зразок одного такого «документа», котрий дозволяє їздити скутером фактично лише по власному подвір’ю, ми публікуємо. Отже, подивившись на карточки, співробітники ДАІ мопеди вилучали, вантажили їх на автомобіль «ЗІЛ» і транспортували в Кобеляки. Дехто із біличан висловлював готовність їхати у ВДАІ власним ходом. І їхали. У Кобеляках ситуація повторилася ледве не з абсолютною точністю. Нелякані скутеристи дисципліновано зупинялися один за одним. А потім із легкістю погоджувалися їхати в адмінприміщення ВДАІ. І там з прикрістю дізнавалися, що далі вони будуть йти пішки. Лише один хлопчина в останній момент, зметикувавши, що «пахне смаленим» рвонув на своєму «сталевому конику» через цвинтар. Були й такі, хто сперечався, намагався довести свою правоту. Досить символічним став епізод, коли правоохоронці зупинили молодика, який під час розмови назвався продавцем скутерів. Його запитали: «А ти хоча б об'єм двигуна свого транспортного засобу знаєш?» А він, не задумуючись, відповів: «Знаю, 120 кубиків». І почув резонне зауваження: «Так чого ж ти сперечаєшся, де номер на твоєму мотоциклі, де шолом на твоїй голові?» Цей хлопець теж продовжив свій шлях пішки. Всього під час кількагодинного рейду були складені протоколи на 32 водіїв скутерів. І лише у двох із зупинених скутеристів із собою виявилися всі необхідні документи – від водійського посвідчення до технічного паспорта на транспортний засіб, виданого заводом-виробником і написаного на українській мові. Вже через кілька днів у ВДАІ почали з’являтися власники вилучених скутерів. Практично у всіх них були в наявності лише вже згадувані «одеські» талони. Де слово «Одеса» чомусь написане англійською мовою. Транспортні засоби повертали навіть при пред’явленні цього папірця. І майже нікого не штрафували. Тому що це були дійсно «квіточки». А тепер давайте разом спробуємо зробити якісь висновки. Вони для українських скутеристів дійсно невтішні. В пункті 2.1. Правил дорожнього руху написано «Водій механічного транспортного засобу повинен мати при собі: а) посвідчення на право керування транспортним засобом відповідної категорії і талон, що додається до посвідчення; б) реєстраційний документ на транспортний засіб, а у разі відсутності його, - свідоцтво про право спільної власності на цей транспортний засіб чи тимчасовий реєстраційний талон». Щоправда, скутеристи аргументують відсутність у них цих документів тим, що вони, мовляв, керують мопедами. Дійсно, у тих же Правилах дорожнього руху записано: «мопед – двоколісний транспортний засіб, що має двигун з робочим об’ємом до 50 куб. см.». Але ж.. Правоохоронці у свою чергу задавали зустрічне запитання: «Пред'явіть документ, що підтверджує об'єм двигуна?» І бачили перед собою горезвісні карточки-талони. Цікаво, з якого часу в Україні продавці на ринку чи в магазині стали ліцензованими експертами, які мають право засвідчувати своїми печатками і підписами технічні характеристики? Отже, одеські документи підтверджують виключно право власності. І більше нічого. І якщо раптом після зміни у законодавстві власникам ось таких скутерів доведеться проходити справжню технічну експертизу, то… То, швидше за все, їм доведеться викласти за своє китайське чи японське диво ще півтори-дві тисячі гривень. Або здати його у металобрухт. Щоправда, існує версія, нібито справжні документи на всі ті чи мопеди, чи мотоцикли є. Але знаходяться вони в офісах фірм «перлини біля моря», тобто Одеси. І їх там демонструють податківцям, додаючи, що техніка знаходиться на зберіганні в Кобеляках, Біликах чи Кунівці. Насправді вся ця техніка завзято продається, перепродається, «бігає» по українських дорогах. Що робити? Перш за все, не придбавати скутерів із «одеськими талонами». А хто придбав – намагатися якось здобути ті, справжні, документи. По-друге, краще стати на облік у своїх радах, якщо вони, звичайно, цим займатимуться. А по-третє – чекати змін у законодавстві. Ми ж, в свою чергу, через мережу Інтернет та фахівців здобуватимемо для вас все нову й нову інформацію щодо сьогодення і «майбутнього» скутерів.