Прибуткові сфери, які все ще належать громаді міста, хочуть «поділити». Посадовці пропонують знайти інвесторів для небідних комунальних підприємств, що видають дозволи на розміщення реклами, розв’язують земельні та будівельні питання.
«Кременчукбудтехсервіс» – створити нове товариство з обмеженою
відповідальність із такою довгою назвою пропонувалося на основі
нинішніх п’яти комунальних підприємств: «Бюро містобудування та
кадастру», «Кременчуцький міський центр земельного кадастру»,
«Квартирне управління», «Міськоформлення» та «Кременчуцьке міське
управління капітального будівництва». Вони мали стати засновниками зі
спільною часткою 51%, решту – 49% – мав внести інвестор-приватник. Проект такого рішення винесли на розгляд сесії 27 травня, але для його ухвалення не вистачило голосів. На
передсесійних засіданнях депутатських комісій мерія, зокрема, заступник
міського голови Ігор Крикливець, обстоювала ідею нового підприємства.
Мотивація: місту потрібна єдина геоінформаційна система, тобто детальна
картографія міста в електронному вигляді, де будуть нанесені всі
комуніації, мережі, дороги і таке інше. Мовляв, такі дані спростять
роботу всіх комунальних служб. Але на створення цього електронного дива
потрібні гроші інвестора. –
Скажіть, до кого за дивідендами приходити? – пролунало на засіданні
однієї із депутатських комісій. Бізнесмени міськради моментально
«просікли», що йдеться про немалі гроші, які попливуть до таємничого інвестора. Адже практично всі підприємства, які пророкують у співзасновники нового ТОВ, не є збитковими (на відміну від ЖЕПів чи КАТП, яке вивозить сміття). Підприємство
«Міськоформлення», яке надає дозволи на розміщення зовнішньої реклами –
взагалі «золота жила». Відомо, що зарплата тут практично найвища серед
усіх комунальних підприємств. У кулуарах міськвиконкому розповідають,
що працівники «Міськоформлення» навіть отримували премії... до дня
Паризької комуни, на заздрість інших «комунальних» колег. Навіщо ж шукати інвестора для підприємств, які і так не бідують? У
підприємців, що працюють у рекламному бізнесі, свій погляд на проблему.
Вони побоюються переділу сфери зовнішньої реклами. Так, нині власники
білбордів орендують землю під рекламними носіями. Дозволи на оренду
йдуть через «Міськоформлення». Тож можлива схема переділу ринку:
нинішнім орендарям не подовжують договори, натомість бізнес зовнішньої
реклами плавно переходить до приватного інвестора
новоствореного ТОВ. Це один бік медалі, а є ще й прибуток самого ТОВ,
яким комунальним підприємствам доведеться ділитися зі своїм інвестором. Депутати більшістю сказали «ні» новому підприємству. Але дане питання, імовірно, виносять на сесію не востаннє.
Коментар «Хто сховався за цими 49%?» Микола ГЛУХОВ, міський голова: – Якщо я виношу питання на сесію, то переконаний, що це треба робити. Майбутнє – за роздержавленням
сфери послуг. Утримувати її у комунальній чи державній власності – не
перспективно. Можливо, депутати не до кінця зрозуміли, що це за
підприємство. Попрацюємо ще… – Наскільки відомо,
підприємства, які планується ввести до складу нової структури, не є
збитковими. Навіщо прибутковим підприємствам інвестор? – Тут не йдеться про те, збиткові вони чи ні. Ми залишаємо 51% у комунальній власності, а 49% – це кошти інвесторів,
щоб укріпити матеріальну базу. Наприклад, земельний підрозділ практично
нічого не має, так само бюро при управлінні архітектури потребує і
техніки, і автомобілів. А головна ідея – щоб людина, оформлюючи
документи, зверталася до єдиного підприємства, що працюватиме на основі
картографічних матеріалів... У депутатів і громадськості виникає багато
питань: хто сховався за цими 49%? То сьогодні ні в кого (і в мене теж)
немає пропозицій... Якщо ніхто не погодиться вкладати гроші, то все
залишиться, як і було.
Татьяна Донченко
|