Європа інвестує значну суму грошей в космічну галузь, що дозволяє дослідникам та й усій індустрії пожинати багаті плоди.
Однак цим успіхом могли б скористатись і молоді компанії, і
обдаровані багатою уявою підприємці, спроможні знайти нові способи
застосування технологій, які створені в першу чергу для суворих умов
космосу.
Франк Зальцґебер (голова Програми з передачі технологій ESA):
“Космічна галузь має справу з технологіями на межі можливого. Вони
повинні бути водночас і легкими, і міцними, і, так би мовити,
"дистанційними", бо часто немає змоги їх ремонтувати. Їхнє споживання
енергії теж повинно бути керованим. Ми можемо ділитися нашим ноу-хау,
тими винаходами, що є на ринку, а також нашими випробувальними центрами
та виробничими потужностями з молодими компаніями, підтримуючи їхні
оригінальні бізнес-ідеї. Це унікально для Європи“.
Візьмемо, до прикладу, герметичні скафандри, які захищають астронавтів
під час їхніх космічних прогулянок. Вони складаються з багатьох шарів,
щоби оберігати людей від екстремальних температур, і містять досконалі
сенсори, які відслідковують такі параметри, як, скажімо, серцебиття
космонавта.
Це технології, які вже знайшли своє вторинне застосування в текстильній
та модній індустрії - для виготовлення комбінезонів для пожежників та
одягу для немовлят, який допоможе попереджати так званий "синдром
раптової смерті".
Франк Зальцґебер (голова Програми з передачі технологій ESA):
“Ми прагнемо передати це знання у виробництво дитячої піжами. Те, що ви
бачите, - це нормальна піжама, але через кілька місяців вже можна буде
придбати виріб з інтегрованими сенсорами, які стежитимуть за
серцебиттям та температурою тіла дитини, і, сподіваємось, допоможуть
уникати цих смертей“.
Головна місія Програми з передачі технологій Європейського космічного
агентства ESA - спрощення поширення такого ноу-хау та розробка нових
застосувань для повсякденного життя.
Одним з останніх успішних є приклад німецько-нідерландської компанії,
яка залучивши 4 мільйони євро, зробила комерційною унікальну
комп'ютерну забавку. Ця гра дозволяє кожному позмагатися з реальними
гонщиками Формули-1 на реальних трасах, щоправда, у віртуальному світі.
Енді Люрлінг (голова компанії iOpener): “Один
з наших акціонерів дивився в неділю Формулу-1 по телебаченню, а його
син бавився поруч у перегони на PlayStation. І він подумав, що було б
чудово, якби можна було поєднати це, дозволивши грати у реальному часі
проти професійних гонщиків“.
Технологія сателітарної навігації та інновації від ESA дозволили
оволодіти способом передачі даних у реальному часі з болідів, які
пересуваються з високою швидкістю, та відтворювати точне їх місце
розташування у віртуальному світі гри.
Мануель Реєн (технічний директор компанії Real Time Games):
“Ми отримуємо координати довготи та широти, дані про розташування
машини на трасі; в нас також є спеціальне обладнання, що визначає
прискорення боліда. Це дозволяє бачити на карті, де автомобіль є в цю
мить“.
І це лише кілька прикладів. Однак для космічної галузі, яка потребує
майже безмежного арсеналу технологій, потенціал некосмічного сектора
нових застосувань існуючих знань є вагомим. Вона тільки й чекає на
ідеї, дещо навіть божевільні.
Франк Зальцґебер (голова Програми з передачі технологій ESA): “У творчому "божевіллі" немає нічого поганого, навпаки - це чудово, завжди треба прагнути досягати своїх найбільших висот“.
http://24tv.com.ua