Всього: 3486 Нових сьогодні: 0 Нових учора: 0 Нових за тиждень: 0 Нових за місяць: 1 Із них: Новачків: 1111 Продвинутих: 2363 Журналістів: 5 Модераторів: 3 Адмінів: 4 Із них: Чоловіків: 2733 Жінок: 753
Держпрограма підготовки до чемпіонату не виконується і відповідати за це нікому У
1983 році світовий футбол потряс скандал: Колумбія відмовилася від
проведення чемпіонату світу-86. Причина - проблеми в економіці, які не
дали можливості підготувати мундиаль. За три роки до чемпіонату його
передали Мексиці. До Євро-2012 рівно чотири роки. Час ще є, зараз
відбирати чемпіонат у нас ніхто не збирається. Але якщо не поквапимося,
долі колумбійців нам не минути.
Торік
повноваження по підготовці до Євро ділилися між міністерством молоді і
спорту Віктора Коржа і федерацією футболу Григорія Суркіса. Керівництво
двома структурами приводило до тертя, які виливалися в скандальні
заяви, проте дещо з місця зрушилося - була розроблена програма
підготовки до Євро-2012, яку з невеликими змінами прийняли в лютому
2008-го. А далі...
Із зміною уряди змінилися і особи на чолі
підготовки до чемпіонату. У Мінспорта повернувся Юрій Павленко, що має
неплохие відношення з Григорієм Суркісом. Сам Суркіс серйозно
розраховував на пост віце-прем'єра по Євро-2012. Проте замість цього
поста з'явилося нацагентство по Євро-2012 на чолі з Євгенієм
Червоненко.
"Мінспорта усунений від більшої частини робіт по
Євро-2012, - говорить нам экс-министр спорту Віктор Корж. - Воно
відповідає лише за якісь фан-зоны, які будуть створені в майбутньому,
за підвищення майстерності футболістів у всіх лігах. Тому на реальний
розвиток подій міністерство ніяк не впливає".
Поза грою нині
фактично перебуває і федерація футболу, про яку сам Червоненко сказав,
що "посередники в стосунках з УЄФА йому не потрібні".
Тобто,
вірогідно, вся влада знаходиться в руках агентства Червоненко. Але в
реальності... "Генеральний план робіт не затверджений, тому програма
підготовки не діє, - пояснює экс-министр Корж. - І незрозуміло, хто
виконує державну програму, хто її мониторит і хто по ній звітує. Ви
чули, щоб хтось відзвітував про її виконання? І я не чув. Довкруги одні
загадки. Для мене загадка, з чим їде в УЄФА Червоненко. Що він
докладатиме?! Правда, Суркіс і Червоненко в Шустера розповідають, що в
країні все добре, але це не більш ніж заклинання. Те, що все погано, це
очевидно. Те, що ми не укладаємося ні в які графіки, теж очевидно".
Генеральний
план, відсутність якого турбує Коржа, повинен прийняти Кабмін. Але і
тут в Червоненко побиті горщики - причому із самого початку, оскільки
главу нацагентства через голову прем'єра фактично призначив президент.
Та і сам Євгеній Альфредовіч підлив масла у вогонь, заявивши, що
Євро-2012 відбудеться в Україні не завдяки уряду, а завдяки приватним
інвесторам. Ось, мабуть, Юлія Тимошенко і проводить експеримент під
назвою "Як Червоненко проведе Євро без Кабміну".
А доки
проходят експерименти, до України збирається Мішель Платіні. 3-4 липня
він своїми очима спостерігатиме, як ми "готуємося". І тут поважно, хто
вводитиме француза в курс справи - Червоненко або Суркіс. Судячи з
усього, до останнього часу в УЄФА більше чули думку федерації -
недаремно одним з виводів комісії УЄФА в травні була пропозиція
ліквідовувати нацагентство і ввести пост віце-прем'єра по Євро, як в
Польщі. Чомусь здається, що в липні це запропонує зробити сам
Платіні...
СТАДІОНИ. У КИЄВІ І ЛЬВОВІ РОБОТИ ВЕДУТЬСЯ ДОКИ ЛИШЕ НА ПАПЕРІ Стадіони були і залишаються світлою плямою на карті Євро-2012. Але не скрізь
Дніпропетровськ.
Терміни здачі об'єкту не раз переносилися. Зараз обіцяють здати восени
цього року. У будь-якому випадку, до терміну встигнуть.
Донецьк.
Здадуть до весни 2009-го. Повинні здати, тому що в червні 2009-го в
Донецьку буде юнацький Євро. По термінах Євро-2012 проблем немає.
Одеса.
Зараз демонтують трибуни на стадіоні, половину вже прибрали. Оновлену
арену обіцяють до червня 2010-го. Тобто до терміну УЄФА.
Харків.
На "Металістові" роботи йдуть у дві зміни. До осені цього року
внутрішня чаша стадіону буде готова. Вже заливається фундамент для
нового даху. Повністю арена буде готова до літа 2010-го.
Київ.
Результати тендеру по "Олімпійському" скасовані, від послуг
тайваньської компанії відмовилися. В четвер планували провести новий
конкурс.
Львів. Всі роботи доки на папері. За планом 1 червня
на стадіон вже повинні були виїхати екскаватори. "На будівництво немає
грошей - а потрібно 550 млн гривень. Немає інвестора. Фірма, що виграла
тендер як інвестор, насправді є підрядчиком. Як таке могло статися,
повинні розібратися правоохоронні органи. Не готовий доки навіть
робочий проект - лише ескізи", - пояснює причини затримки депутат
Львівської міськради Володимир Гирняк. "Насправді, що виграла тендер
австрійська фірма "Альпіна" є інвестором - вона виділяє гроші на
підготовку проекту і кошторису, а також на перший етап будівництва, -
запевняє в зворотному прес-секретар мерії Наталія Міхнова. - На другий
етап, ймовірно, ще шукатимемо додаткові засоби". Не дивлячись на зрив
термінів, в міськраді обіцяє побудувати стадіон вчасно.
ГОТЕЛІ
У НОРМЕ ЛИШЕ ОДЕСА
Проблема
готелів ділиться на дві частини - мешкання для уболівальників і місця
для VIP. У першій частині в України проблем немає, оскільки велику
частину фанів можуть прийняти реконструйовані студентські гуртожитки.
По кількості койко-мест в цих параметрах всі шість міст відповідають
вимогам УЄФА.
Гірше з четырех- і п'ятизірковими готелями, які
виділятимуться для офіційних делегацій. З шести міст лише один
гарантовано матиме в 2012-м потрібну кількість VIP-мест. Одеса. На
даний момент вимогам УЄФА відповідають одна п'ятизіркова і 11
четырехзвездочных готелів загальною місткістю 671 місце. Плюс вже є
гарантії на споруду два п'ятизіркових і чотири четырехзвездочных.
Загалом, до 2012-му в чорноморському місті буде 2109 VIP-мест при
вимозі в 1300. Тобто навіть більше, ніж треба.
Київ. До нього
вимоги особливі, оскільки це місто фіналу. УЄФА вимагає 6335 місць, а
зараз є близько двох тисяч. Гарантії даны ще майже на дві тисячі -
тобто точно буде до 2012-му 3800 місць в четырех- і п'ятизіркових
готелях. Втім, Київ є Київ, тут все залежить від того, чи дасть мерія
землю, - а забудовники знайдуться.
Львів. 5-звездочных готелів
немає взагалі, є три 4-звездочные, які можуть отримати додаткову
зірочку після відповідної модернізації. Мерія за останнє полгода видала
24 дозволи на будівництво нових готелів. Запевняють, що поселять всіх
футбольних фанів. Але дійсність менш прекрасна: по вимогах УЄФА,
потрібне 2021 VIP-место, а гарантії існують лише на тисячу.
Дніпропетровськ. Потрібне 1303 VIP-места, є 182. І гарантії ще на 600.
Донецьк. Потрібно 2021 місце, є 227, і гарантії ще на 481.
Харків.
З нього вимагають менше всього - 1100 VIP-мест в готелях. Але і є у
нього менше всього - 164. Правда, за словами директора міського
департаменту "Харьков-евро-2012" Віктора Хрістоєва, один п'ятизірковий
готель повинен незабаром з'явитися на вул. Клочковськой, інша - на
площі Свободи, в третю переобладнали старий корпус того ж "Харкова".
Всього до 1 січня 2012 року в місті обіцяють відкрити 10 п'ятизіркових
і 15 четырехзвездочных готелів.
АЕРОПОРТИ ХАРКІВ ВЖЕ ПРАЦЮЄ
"По
аеропортах не вироблена концепція відносно форми власності - там у
мерів позиція одна, а в Кабміну інша, - говорить экс-министр спорту
Віктор Корж. - Мери хочуть об'єднати зусилля міст і центральної влади,
з тим, щоб взлетно-посадочные смуги залишити в держвласності, а
інфраструктуру віддати інвесторам. В уряду позиція протилежна - вони не
хочуть нічого віддавати". Проте, в окремих місцях робота рухається.
У
березні цього року компанія "Нью Системс АМ", що входить до групи DCH,
виграла конкурс на право оренди харківського аеропорту на 49 років. Як
повідомив президент групи DCH Олександр Ярославський, роботи по
реконструкції аеропорту планується почати у вересні цього року.
Мінтрансом
оголошений тендер на реконструкцію київських аеропортів "Бориспіль" і
"Жуляни", а також аеропорту "Левів". Але результатів доки немає ні там,
ні там. У львівській мерії є лише стратегія розвитку, розроблена
спільно з віденською консалтинговою компанією і що передбачає
модернізацію взлетно-посадочной смуги, будівництво нового терміналу з
інфраструктурою, завдяки чому кількість пасажирів збільшиться з 160
тисяч до мільйона. На все про все потрібно 112 мільйонів євро. За
словами Наталії Міхнової, прес-секретаря мерії, вже почалося
проектування нового проміжного терміналу, на що до міського бюджету
виділяє 7,5 млн грн. "Споруда побудують з легенів, конструкцій, що
швидко вмонтовуються, тому будівництво займе всього 8-9 місяців.
Набагато більше часу потрібний на підготовку, на сесію міськради буде
винесено питання про виділення земельної ділянки на проміжний
термінал", - розповіла Міхнова.
Про реконструкцію донецького
аеропорту говорять давно, і не лише говорять - є готовий проект. Немає
грошей. І при нинішньому уряді навряд чи будуть. Тим паче, що сума
потрібна немаленькая - близько $300 млн.
Заплановані реконструкції в Одесі і Дніпропетровську. Але доки руху немає.
ДОРОГИ ТО ХІБА ВІЧНІ ПРОБЛЕМИ ВИРІШУЮТЬСЯ?
Якщо ми впораємося з проблемою доріг, ми, напевно, перестанемо бути собою. Але дещо все-таки робиться і планується.
У
потрібному об'ємі ведуться роботи на трасі Моськва-симферополь. Проте,
по словах замглавы Харківської обладміністрації Сергія Стороженко, тут
все залежить від госфинансирования. Якщо воно не припиниться, то
ділянка "Харьков-перещепіно" траси "Моськва-симферополь" буде здана в
середині серпня. "Я вчора проїхався по цій трасі і отримав
задоволення", - сказав замгубернатора.
Більше задоволення не
отримує ніхто. У Одесі вирішують, чи потрібна дорога, що сполучає
селище Котовського і селище Таїрова - два найбільші спальні райони
міста. Саме ця дорога могла б вирішити проблему пробок в Одесі.
У
Львові планують залатати більше тисячі кілометрів доріг і побудувати
нові. Але місцеві жителі не дуже вірять в те, що властям за чотири роки
удасться те, що не робили останні років двадцять.
У 2009-м
планують побудувати нову залізничну вітку Киев-полтава, а на Одесу із
столиці пустити швидкісний експрес - такий же, які вже ходять на Харків
і Дніпропетровськ.