Компанія Google повідомила про анулювання раніше оголошеної рекламної
співпраці з інтернет-компанією Yahoo, після того, як американські
регулятори у результаті не схвалили операцію. Девід Драммонд, юрист
Google, повідомив, що заклопотаність регулятора і рекламодавців у
зв'язку з тими, що ростуть домінуванням Google у результаті може
пошкодити компанії в довгостроковій перспективі.Нагадаємо, що
одним з найбільш різких супротивників операції стала корпорація
Microsoft, яка також як і Yahoo з Google є активним учасником ринку
інтернет-реклами. У Microsoft говорили, що діставши Yahoo як рекламного
майданчика у Google буде занадто багато впливу на рекламному ринку.
Аналітики
агентства Bloomberg говорять, що сьогоднішнє повідомлення Google можна
назвати історичним, оскільки вперше за свою історію ця
інтернет-компанія добровільно відмовилася від планів по розширенню
власного впливу в інтернеті. З іншого боку, відмова від операції,
розміри якої оцінювалися Google і Yahoo в 800 млн доларів, позбавить
першу від конфронтації з урядом США, який вчора вже протягнуло Google
руку дружби, вирішивши безліцензійне використання радіочастот, що
звільняються від переходу телемовлення на цифровий сигнал.
"Виникає
припущення про те, що усередині Googlе дозріло розуміння того, що
компанія вже досягла розумних меж і подальше зростання вже ні до чого
хорошому не приведе. Проте не можна виключати і того, що компанія не
хоче створювати неприємних юридичних прецедентів, щоб з державної точки
зору залишитися незаплямленою", - вважають у вашингтонській юридичній
компанії Stifel Nicolaus & Co.
Згідно даним дослідницької
компанії comscore, Google зараз припадає на частку більше 63% ринку
інтернет-реклами, за Yahoo - трохи більше 15%, а ось Microsoft
дісталося лише 8%. При цьому, в 2008 році лише в США ринок
онлайн-реклами повинен досягти 26,2 млрд доларів.
В результаті
відмови від операції на інтернет-ринку виходять дві компанії, що
опинилися у виграшному положенні, - Google і Microsoft, а ось Yahoo тут
однозначно програла, оскільки раніше компанія відмовилася від грошей
Microsoft, а зараз залишилася і без угоди з Google, яка повинна була
принести Yahoo близько 450 млн доларів додаткового прибутку в рік.
У
своєму блозі юрист Google Девід Драммонд пише, що відмова не була
продиктована обов'язковими умовами, але "був правильним вчинком, який
було необхідно зробити, тому що операція однозначно б привернула масу
уваги".
http://inetyk.co.cc