Подейкують, що Леонардо Ді Капріо отримав своє ім'я тоді, коли його
вагітна мама відчула поштовхи дитини перед картиною Леонардо да Вінчі.
Чи зможе він, як і його геніальний тезка, залишитися відомим і через
п'ятсот років після смерті, ніхто не знає. Але зараз Лео - кумир тисяч
тинейджерів. Проте останнім часом про нього все більше і більше
говорять як про зрілого та доброго актора. Фільм Рідлі Скотта "Тіло
брехні", який сьогодні виходить на львівські екрани ("Кінопалац")
тільки підтримає його славу серйозного драматичного виконавця. І не
тільки виконавця - розмова Ді Капріо з журналістами відбулася у Каннах
тоді, коли він презентував документальний фільм "Одинадцята година",
присвячений проблемам екології.
- Що вплинуло на Ваше бажання бути актором?
- Я з семи років шукав агента. Але повністю присвятити себе цій
професії вирішив у шістнадцять, після фільму "Життя цього хлопця". І ще
- дивлячись на гру Джеймса Діна. Я мріяв так само грати!!! Але після
"Титаніка" мене сприймали як гарненьке личко. Лише зараз я почав
впливати на свою кар'єру.
- Що для Вас є вирішальним моментом у виборі ролей?
- Колись я дозволяв студійним босам керувати моєю кар'єрою, але тепер
знімаюсь лише там, де мені цікаво. Не шкодую, що знявся у "Титаніку",
проте зараз намагаюся обирати більш інтелектуальні сценарії.
- Актор повинен бути інтелектуалом?
- Не знаю. Але кожна людина просто зобов'язана бути культурною. Соромно
не читати класиків і не відвідувати виставки. Я недавно почав купувати
картини сучасних художників. Колекціоную скульптури, покладаючись на
власну інтуїцію. Адже усі ці види мистецтва набагато давніші за кіно.
- Але кумиром молоді Ви стали не завдяки високому мистецтву...
- Я актор, і моя робота - бути знаменитим.
- Ви можете спокійно виходити на прогулянки?
- Ні, мені доводиться маскуватися.
- Вас номінували на "Оскар", і Ви стали зіркою у дуже ранньому віці. Тоді Вам це подобалося?
- Мене показували по телевізору, мої фотографії з'являлися у журналах, але мені це дуже не подобалося, часто хотів утекти від усього.
- Вас номінували на "Оскар" також за "Кривавий діамант". Чим подобається ця роль?
- У мого героя сильний характер. Це мене завжди приваблювало. А ще фільм розповідає історію, не повчаючи глядача.
- Що знадобилося для підготовки до цієї ролі?
- Вчився полювати у джунглях. А в Африці чудова природа.
- Що Ви особисто винесли з цієї ролі?
- У Мозамбіку, за статистикою, четверо з десяти людей хворі на СНІД. І
при цьому вони залишаються оптимістами і випромінюють радість! Тому
тепер я не слухаю скарги знайомих.
- Щось змінилося у Вашому ставленні до діамантів?
- Так. Моя мама, яка є єдиною жінкою, якій я їх дарую, відмовляється
від цього. Зараз у Голлівуді не модно носити діаманти. Зірок сварять за
це так, як раніше за натуральне хутро. І це правильно.
- Якою є Ваша роль у документальному фільмі "Одинадцята година"?
- Я - ведучий і продюсер. Фільм вийшов дискусійний - про проблеми, які
хвилюють мене відтоді, як почав займатися охороною довкілля. Кращі
експерти у фільмі не бояться сперечатися, не погоджуватися між собою. Я
співпрацював із міжнародною екологічною організацією "Green Cross
Іnternatіonal". А ще на мене справив сильне враження фільм "Незручна
правда" Девіса Гуггенхейма, який також, здається, показували тут, у
Каннах. Там брав участь віце-президент США Ел Ґор (він написав
однойменну книгу). Ніколи раніше не бачив, щоб проблема глобального
потепління Землі була представлена так емоційно. Я вже кілька років
будую екологічне місто Грінзбург. Це буде приклад міста на
енергетичному самозабезпеченні.
Про це теж йдеться у моєму фільмі. Сподіваюся, що новий уряд буде вести
активну політику із захисту навколишнього середовища. Буш повністю
провалив цю ділянку роботи.
- А Ваш автомобіль хіба не їздить на бензині?
- Ні, в мене електромобіль, а в будинку - сонячні батареї. І літаю я лише комерційними рейсами.
- Крім охорони довкілля Ви багато займаєтеся політикою?
- Так. Я займався передвиборною агітацією, бо маю певні переконання.
- За кого вболіваєте у президентських перегонах (розмова відбувалася до виборів у США - "Пошта")?
- За Барака Обаму. Думаю, він є втіленням усіх сподівань американського
народу. Він символізує сучасну Америку, він інтелектуал і людина
майбутнього.
- Ви найбільше працюєте зі Скорсезе. У чому таємниця успіху ваших стосунків?
- Він додає мені зрілості, а я йому - наївності.
- У чому полягає відмінність режисерських методів Скорсезе та Спілберга?
- Спілберг мінімаліст і, крім того, дуже швидко працює. А Скорсезе
оточує себе великою кількістю людей та техніки. Але основний сенс у
тому, що обоє буквально "хворі" кінематографом і зйомки для них - не
просто робота, але саме життя.
- А щодо Рідлі Скотта?
- Він геніально координує процес, знімаючи сцену з різних ракурсів,
використовуючи безліч камер. Це вражає. Рідлі умудряється одночасно
спостерігати відразу за кількома моніторами, подумки відразу монтуючи
уже відзнятий матеріал. До того ж він завжди чесний з акторами.
- Як Ви готувалися до ролі у картині Рідлі Скотта?
- Зустрічався й багато розмовляв з різними людьми, що працюють у ЦРУ.
Вони розповідали історії, які у фільмі були прикрашені й змінені, проте
реально відбувалися в житті.
- А в цілому як складалися Ваші стосунки із режисерами?
- Про мене кажуть, що я непокірний, але коли поважаю режисера, то
повністю підкоряюся йому. Тож мої стосунки із ними складалися добре.
- Які фільми любите дивитися?
- Я зібрав усі шедеври Голлівуду минулого і з задоволенням переглядаю
фільми п'ятдесятих, шістдесятих, сімдесятих: "Трамвай "Бажання", "У
порту", "Пролітаючи над гніздом зозулі", "Крамер проти Крамера". Тоді
на авансцену вийшли потужні актори.
- Якби Ви не стали актором, чим би займалися?
- Був би екологом.
- Вам дуже отруює життя "жовта" преса?
- Тоді, коли папараці стають неконтрольованими. Не хочу, щоб люди багато про мене знали.
- Вам не бракує ані грошей, ані нагород, ані слави. Навіщо так багато працювати?
- Я люблю кіно.
|