Ділянки тунелю між станціями метро «Либідська» та «Васильківська» звели між собою. «Збійка
є! Що далі?» - плакат з таким гаслом висів на стіні лівого перегінного
тунелю станції метро «Васильківська». За кілька хвилин останні
сантиметри перегородки мав пробити надсучасний тунелепрохідницький
комплекс німецького виробництва, врешті з'єднавши «Васильківську» з
поки що останньою станцією Куренівсько-Червоноармійської лінії
київського метрополітену.
Честь стати свідком такої непересічної події, що
відбувалася за зеленим парканом Амурської площі - на будмайданчику
«Васильківської», випала і кореспонденту «Вечірки». У
п'ятницю все відбувалося непересічно: замість святкової стрічки, яку
зазвичай «на камеру» перерізає високопосадовець, шар землі разом з
каменем та бетоном на очах в оторопілих журналістів перерізало щось
схоже на велетенський бур діаметром трохи більшим за вагон метро. Так
закінчилось дворічне будівництво тунелю, коли кожної хвилини комплекс
німецької компанії Сherrenkneht долав чотири сантиметри української
землі. Завдяки йому «класичний» метод будівництва з неодмінним
заморожуванням ґрунту скоротили з 5-6 років до двох. На
перший погляд, у будівельників ще роботи й роботи. Адже зустріли нас не
повітряні кульки над головним входом, а глибокий котлован з
підйомниками і бульдозерами. Втім, як виявляється, збудувати «верхівку
айсберга» - дещиця порівняно з підземною частиною. Як запевнив нас
начальник ВАТ «Київметробуд» Володимир Петренко, бойова готовність
станції - 97%. Він пообіцяв - у березні усі три станції - «Деміївську»,
«Голосіївську» та «Васильківську» здадуть в експлуатацію. Залишилося ще
прокласти кабель, частково колію, виконати монтажно-оздоблювальні
роботи. Раніше компанія називала інші терміни - до Нового року, проте
підвело фінансування. - Поки що працюють не
гроші, а авторитет «Київметробуду». Заборгованість перед підприємством
- 200 млн грн., а для закінчення робіт бракує ще як мінімум 300
мільйонів. Тому ось в такому «безоплатному» режимі ми втримаємось
максимум до кінця грудня, а далі хай метрополітен уже щось вирішує, -
скаржиться пан Петренко. - Втім, слід завершити основні роботи, аби
унеможливити аварійні ситуації. На цій ділянці
взагалі складно щось будувати, скаржаться інженери. Адже земля тут
насичена техногенними водами, ґрунти пливучі. Зазвичай, стінки тунелю
заморожують і укріплюють хімічними речовинами, а це завдає екологічної
шкоди - забруднює довкілля. Завдяки тунелепрохідницьким комплексам
цього вдалося уникнути, стверджують будівельники. Під
землею усе виглядає набагато обнадійливіше, ніж назовні. Під ногами -
двокольорова гранітна підлога, світла з боків, посередині вставка з
темнішого каменя. Взагалі, в оздобленні станції переважають світлі
кольори. Простору додає ще й однозвідний спосіб побудови, як, приміром,
на «Мінській» чи «Житомирській». В обох тунелях прокладено рейки. Колії
оснастили спеціальними гумовими прокладками, що дозволяє значно знизити
рівень шуму та вібрації. Прогулявшись ними, ми отримали найяскравіший
доказ того, що незабаром тут їхатимуть потяги: народні митці вже
встигли «позначити» територію матюками. Щоправда, російською, певно,
для більшої схожості з московським метрополітеном... Глибина
залягання станції невелика - 10-14 метрів, тож ескалаторів не буде.
Натомість, її оснастять ліфтами для інвалідів - як на станціях
«Червоний хутір» та «Бориспільська». Крім двох тунелів з різними
напрямками руху на «Васильківській» побудовано ще один - посередині.
Цей тунель глухий, проте має стрілки для зміни напрямку руху потягів.
Так, рухомий склад, заїжджаючи до середнього тунелю, через стрілку їде
у зворотному напрямку. Колії метрополітену зварюються між собою,
завдяки чому у підземці майже не чутно характерного для залізничних
потягів гуркоту коліс. Форма тунелю - не напівкругла, а прямокутна. Для
обробки стін підземних перегонів використали не дорогий чавун, як
раніше, а суцільні бетонні півсекції або кільця, що їх виробляють на
заводі «Київметробуду». Будівельники
сподіваються, що криза не вплине на розвиток саме цієї гілки, і
фінансування не «обріжуть». Адже програмою підготовки Києва до
Євро-2012 передбачено будівництво близько 20 нових станцій
метрополітену, в тому числі і від «Либідської» у напрямку житлового
масиву Теремки. - Зупинятись на станції
«Васильківська» - неправильно. Треба збудувати південні ворота, дійти
до станції «Теремки», що дасть змогу створити підземні паркінги. Тобто,
людина, яка під'їжджає до кінцевої станції, залишить там авто, а це
одразу ж зменшить транспортний потік по місту. Найкраще було б за ними
кінцевою станцією зробити «Чабани», де є достатньо місця, аби
побудувати депо, - переконаний пан Петренко. А
поки що робітники скаржаться - зарплатню їм видали лише за половину
вересня. Решту та аванс за жовтень обіцяють дати, як тільки конвертують
100 млн грн., що їх нещодавно виділили на сесії міської ради. Адже
будувати метро на голому ентузіазмі та морозі не хочеться нікому,
навіть екскаваторам. Оксана Весняна,
info@vechirnij.kiev.ua
|