Всього: 3486 Нових сьогодні: 0 Нових учора: 0 Нових за тиждень: 1 Нових за місяць: 1 Із них: Новачків: 1111 Продвинутих: 2363 Журналістів: 5 Модераторів: 3 Адмінів: 4 Із них: Чоловіків: 2733 Жінок: 753
Криза: на дорогах Кривого Рогу стає дедалі менше маршруток
10:43
Криворізькі маршрутники стверджують, що зниження вартості солярки не є приводом для зменшення вартості проїзду. Незважаючи
на те, що останнім часом поїздка в маршрутному таксі вартістю дві
гривні для багатьох криворіжан стала якщо не розкішшю, то безперечно -
помітною витратою, більшість мешканців Кривого Рогу, як і раніше,
віддають перевагу маршруткам, а не електротранспорту. Тим часом, як
стверджують перевізники, кількість пасажирів у салонах дещо зменшилася.
Головним чином це пов'язано з тим, що чимало підприємств міста або
зупинилися, або перейшли на триденний робочий графік. Тож у тих, хто
раніше щодня користувався послугами автоперевізників, сьогодні немає
необхідності у проїзді. Стосовно тарифу на проїзд, то перевізники
заявляють, що ціна квитка у маршрутному таксі вже давно не визначається
самою лише вартістю палива, що з недавніх пір відчутно поменшало в
ціні. У існуючих умовах, коли курс гривні падає з кожним днем, а долар
та євро, навпаки - тягнуться до сонця, у першу чергу маршрутників
хвилює ціна на запчастини для автомобілів. А вони, за словами власників
автобусів, подорожчали в рази. Також підскочили у ціні послуги станцій
техобслуговування. Ще один фактор, який не дає підстав сподіватися
на здешевлення проїзду – це необхідність щомісячного погашення
кредитів, адже практично всі мікроавтобуси, що перевозять людей,
знаходяться в заставі у банків. Кредити під авто бралися тоді, коли
курс становив 5,05 гривні за долар, зараз він досяг уже 7,7 гривні. За
щомісячної суми виплат у 600-800 доларів позичальники ледь зводять
кінці з кінцями. Причому, вдається це лише найбільш фартовим: кількість
машин, на які банки вже наклали арешт через невиплати за кредитами,
щодня збільшується. За нашими даними, на банківських штрафмайданчиках
Кривого Рогу вже стоять на приколі близько двох десятків
мікроавтобусів, - їх господар прострочили платежі. Однак навіть це, за
словами голови Криворізької асоціації «Приват-Автоперевізник» Олега
Нестерова, ще не нагірше: після Нового року кількість «заарештованих»
машин збільшиться на кілька десятків. Разом з тим, перевізники не
вважають, що це зможе відчутно позначитися на графіку пасажирських
перевезень, ба жодним чином не загрожує його повним зривом. Для того,
аби зруйнувати систему, необхідно зняти з маршрутів щонайменше півтори
сотні автобусів. Інтервал руху машин в середньому становить 5-6 хвилин,
а під час робочих перевезень - навіть менше. Це свідчить про те, що у
докризові часи пасажирські перевезення були неабияким прибутковим
бізнесом, саме тому на дорогах з'явилося забагато маршруток. Зокрема, у
Кривому Розі на маршрути щодня виходить понад півтори тисяч автобусів.
Їх власників не зупиняє навіть той факт, що з 13-14 годин робочого
графіка пасажирів вони перевозять лише упродовж п'яти годин. Решту часу
водії байдикують, простоюючи на кінцевих зупинках маршрутів. До
слова, перевізники Кривого Рогу вирішили підвищити рентабельність свого
бізнесу та завантажити безпосередньо перевезеннями увесь робочий час
водіїв маршруток. Для цього загальну кількість машин доведеться
скоротити приблизно на триста-триста п'ятдесят одиниць. Це дозволить не
лише оптимізувати роботу автобусів, але також розвантажити проїзну
частину, що у свою чергу, призведе до зменшення кількості аварій на
дорогах. Наразі це питання обговорюється, однак остаточне рішення,
ймовірніше за все, буде ухвалене вже у наступному році - за
результатами міського конкурсу на право перевезень, який міська влада
призначила на кінець грудня.