Всього: 3485 Нових сьогодні: 0 Нових учора: 0 Нових за тиждень: 0 Нових за місяць: 0 Із них: Новачків: 1110 Продвинутих: 2363 Журналістів: 5 Модераторів: 3 Адмінів: 4 Із них: Чоловіків: 2733 Жінок: 752
Верховна Радою України затвердила Закон "Про внесенні змін у закон
України "Про концесії для будівництва і експлуатацію автошляхів" (нова
редакція)", який передбачає механізм будівництва доріг у концесію:
відшкодування інвестицій шляхом впровадження оплати за користування
трасами. Учасники ринку очікують, що він дозволить залучити в
українські проекти іноземні компанії.
За повідомленням
"Коммерсантъ" у редакції, підготовленій до першого читання,
законопроект передбачав можливість передачі державних чи муніципальних
доріг концесіонерові в платне і термінове користування терміном від 10
до 50 років. Відмінність нової редакції закону – посилити контроль
уряду за концесійної діяльністю, і навіть гарантія державними
компесаціями збиткових і низькорентабельних проектів. Держава гарантує
інвестору певну інтенсивність руху магістралі чи компенсацію збитків у
разі невідповідності траси належному рівню.
За словами керівник
"Укравтодору" Вадима Гуржоса, новий закон передбачає можливість
будь-якої концесійної моделі, зокрема поширеної у Європі
експлуатаційної модель концесії, коли інвестор вкладає кошти на
проектування, фінансує будівництво дороги, експлуатує її, а держава
протягом договірного терміну (близько 25 років) повертає йому вкладені
кошти. Саме цей механізм дозволить побудувати нові автотраси України.
Після
підписання закону президентом стане можливою реалізацію пілотного
проекту кільцевої дороги навколо Києва, через яку транзитні
вантажопотоки спрямовуватимуться Західної Європи до Азії, і навіть
магістралі Львов–Краковец – найкоротшого шляху із Західної Європи на
Київ. З іншого боку, може початися будівництво автомобільного тунелю
під Дніпром, який з'єднає площу Перемоги, і район станції метро
"Лівобережна" (зараз про це ведуть переговори з ЄБРР), наголосив
генеральний директор КП "Київавтодор" Георгій Глинський .
Торішнього
серпня міністр транспорту та зв'язку Йосип Винський заявляв, що у
найближчій перспективі можна казати про передачу в концесію лише трьох
трас загальнодержавного значення – Харків–Щербаковка, Одесса–Рені і
кільцевої дороги навколо Києва.