Всього: 3486 Нових сьогодні: 0 Нових учора: 0 Нових за тиждень: 0 Нових за місяць: 1 Із них: Новачків: 1111 Продвинутих: 2363 Журналістів: 5 Модераторів: 3 Адмінів: 4 Із них: Чоловіків: 2733 Жінок: 753
День 7 грудня 2007 року став воістину чорним для Валентини Чумак, вчительки із Чорбівки. Вона разом з чоловіком Василем потрапила в страшну автомобільну катастрофу. Чоловік загинув, а вона отримала тяжкі травми – переломи ніг, кісток тазу, струс мозку. Та не знала Валентина Петрівна, що крім горя від втрати найближчої людини, крім фізичного болю і страждань їй доведеться зазнати ще й інших поневірянь
Винуватець ДТП Роман Т., як і всі водії, мав поліс обов’язкового страхування цивільної відповідальності, придбаний у НАСК «Оранта». І його родичі вчасно подали відповідні документи у страхову компанію. І повідомили про це Валентині Чумак. Поскільки жінка через травми не могла особисто займатись ходінням по інстанціях, цю справу взяла на себе Наталія, її дочка. 15 грудня вона з’явилась у кобеляцьке відділення «Оранти». А там їй сказали: «Ваш батько мав поліс «Української пожежно-страхової компанії», туди й звертайтесь». Кілька днів пішло на те, щоб вияснити, що таки «Оранта» повинна відшкодовувати збитки, адже саме її клієнт став винуватцем аварії. І почалося. Наталії довелося десятки разів приїжджати в Кобеляки, щоб дізнатись, що їй потрібно отримати ту чи іншу довідку. «Дійшло до того, - говорить Наталія, - що вже й співробітники міліції почали обурюватись тим, як мене буквально ганяють то в одну інстанцію, то в іншу. Я брала довідки, які навіть не мала права отримувати по закону. А якби мене не було? Моя мама зроду б тих документів не зібрала». Наталія Чумак впевнена, що й вона б не добилася виплати страховки. Їй допомогли в цьому добрі люди, які ще залишились в Україні. «Ви знаєте, у мене вже й руки опустились, - згадує ті страшні дні Наталія. – Я була впевнена – страховку не отримаю. Слава Богу, у полтавській дирекції «Оранти» виявились співчутливі люди, які повели мене по потрібних кабінетах». Наталія вже зараз розуміє, що під час своїх «походів по муках» припустилась однієї помилки. Всі переговори із страховиками вона вела в усній формі. Прийде, поговорить, їй щось пообіцяють, порекомендують почекати – вона і йде з цим. Врешті-решт страхові виплати Чумаки отримали. Через рік. П’ять тисяч - на лікування Валентини Петрівни, 9 тисяч - як компенсацію за вщент розбитий автомобіль. Хоча обіцяли виплатити 20. Але бажання страхуватись, особливо в «Оранті», у Чумаків зникло назавжди. «Зараз по селу ходять агенти «Оранти», - говорить Валентина Петрівна. – Заходять і до нас. Кажуть: «Худобу страхуйте, хату». А я їм: «Та ні, шановні, після того жаху, що ми пережили, я й десятому до вас дорогу закажу». Але є люди, яким вся сім’я Чумаків сердечно дякує. Це – лікарі Ян Касьян та Олександр Горбенко, Микола Хлистун, жителі Чорбівки, Іванівки, Комарівки, які допомагали у скрутну годину, колективи Чорбівської школи, Полтавського педуніверситету, Кобеляцького лісництва, співробітник РВ УМВС Ольга Милька. Герой нашої попередньої розповіді про особливості національного страхування підприємець з Кобеляк Віктор Рудич таки отримав з ремонту свій «Форд». Отримав день у день, через півроку. І зараз Віктор Рудич радить всім, у кого настав страховий випадок: «По-перше, тільки-но минуло десять днів після збору документів, починайте листування. Відправляйте виключно заказні листи з повідомленням. Чекайте 10 днів, і якщо немає відповіді, знову пишіть. Без цього ви навіть суд, якщо до нього дійде, не виграєте. Суд повинен бачити, що ви діяли. Можна й усно поговорити із представником страхової компанії, але лише після того, як ви звернулись письмово. По-друге, ведіть переговори виключно з керівниками в Полтаві або Києві. Перемовини зі страховими агентами в Кобеляках – це майже на 100 відсотків даремно витрачений час. Не вірте, не бійтеся, не просіть, а пишіть і пишіть, тоді буде результат». *** Ситуація, коли страхова компанія виробляє з виплатами махінації, — ще не найстрашніше, що може бути в нинішніх умовах. «Набагато гірше, коли гроші просто не платять», — говорить страховий брокер Володимир Жваво. За його словами, такі випадки зараз почастішали, причому менеджери страхових компаній навіть не утруднюють себе назвати причину відмови. Крім того, частина страховиків використовує лазівки в договорі. Наприклад, часто там передбачена пеня за затримку виплати у розмірі 5 коп./день. В результаті страховик щодня «годує клієнта завтраками», фактично не несучи за свої дії ніякої відповідальності. Для того, щоб вибити гроші у дуже хитрих компаній, експерти рекомендують дотримуватися наступного алгоритму.
Письмова претензія Цей варіант хороший у разі, коли страхова компанія затягує виплату або взагалі «морозиться». Претензію необхідно подати письмово, обов'язково зафіксувати дату передачі претензії. Сам лист повинен містити суть претензії, а також опис ситуації, яка склалася (затримка, необгрунтована відмова, ін.). З одного боку, у компанії є 30 днів на відповідь, з іншого — це ефективний спосіб примусити їх «ворушитися», якщо справа десь залежалася.
Заява в Товариство захисту прав споживачів Клієнт страхової компанії, який вважає, що СК порушує його права, може написати заяву, додати необхідні документи і подати в Товариство захисту прав споживачів. Там зобов'язані відреагувати і піти в страхову компанію з перевіркою. За результатами перевірки повинні повідомити клієнта, що, власне, виявлено і чи буде зроблена виплата. Рекомендується познайомитися з людьми, які виходитимуть на перевірку, пояснити детально суть претензії і розпитати про орієнтовні терміни перевірки. «Якщо страхова компанія не зовсім «пропаща», подібна перевірка повинна на них благотворно вплинути», — говорить юрист Сергій Довженко.
Скарга в Держфінпослуг Держфінпослуг — головний державний орган, що контролює діяльність страхових компаній. Власне, ця організація може впливати на видачу і вилучення ліцензій у страхових компаній. На кожне звернення Держфінпослуг повинна протягом 15 днів відреагувати і піти з перевіркою в СК. Але для скарги у клієнта повинні бути вагомі аргументи і докази своєї правоти.
Звернення в МТСБУ МТСБУ (Моторно-транспортне страхове бюро України) є об'єднанням страхових компаній, яке стежить за реалізацією обов'язкових видів страхування, зокрема у сфері їх уваги — обов'язкове страхування цивільної відповідальності автовласників (автоцивілка). Ви можете звертатися в МТСБУ, якщо не можете одержати виплату в страховій компанії як потерпілий. Зробити це можна у двох випадках. Якщо, по-перше, страхова компанія, куди ви звернулися як потерпіла сторона, не платить грошей, або затягує процес, або сума виплати занижена. По-друге, туди можна звертатися для отримання виплати у випадку, якщо вас ударив водій, який звільнений від обов'язкового страхування (наприклад, афганець або інвалід). До слова, ви можете звертатися в МТСБУ як потерпілий, навіть якщо винуватець не придбав поліс автоцивілки, але такий поліс є у вас.
Судовий розгляд Судитися є сенс у тому випадку, коли всі варіанти мирного рішення питання вичерпані. Річ у тому, що це — тривалий і складний процес, оскільки пов'язаний з витратами на юриста (адвоката), можливі експертизи та інше. А термін вирішення питання може тривати до декількох років. «Є багато випадків, коли клієнт виграє суд і карає недбайливу страхову компанію. Проте треба запастися терпінням, грошима і бажанням перемогти», — говорить брокер Володимир Жваво. Не забувайте також, що багато що залежить від хорошого юриста. Їх багато по ринку, але далеко не всі можуть виграти процес.