Всього: 3486 Нових сьогодні: 0 Нових учора: 0 Нових за тиждень: 0 Нових за місяць: 1 Із них: Новачків: 1111 Продвинутих: 2363 Журналістів: 5 Модераторів: 3 Адмінів: 4 Із них: Чоловіків: 2733 Жінок: 753
Кожному кобелячанину доводилось проїжджати через залізничні переїзди в Бутенках та Біликах. Більшості з нас також «щастило» чекати, доки проїде потяг. Тим часом ми бачили, як закривається шлагбаум, а черговий по переїзду в помаранчевій формі махає жовтим прапорцем. Навіщо він ним махає? Що входить в його обов’язки? Про це та інше ми дізнавались у чергових по переїзду на 204-му кілометрі кременчуцької дистанції колії ПЧ-12. Приміщення чергового по переїзду в Бутенках обсаджено різноманітними квітами. Вже розпустились білі дзвіночки на конваліях, а півники незабаром покажуть цвіт. - В тому році ще гарніше було, – згадує чергова по переїзду Наталія Голдира. – У нас весь фасад був засаджений ромашками. Водії зупинялись, фотографували, милувались квітами. Пригадує Наталія одного шофера, який їхав з Півночі. Він просив квітів для тещі, що в лікарні лежала. Не відмовили чергові й донеччанам, що на день народження ромашок прохали. Тож у квітковій красі в чергових настрій завжди хороший, хоча робота далеко не з легких. Голосний дзвін впливає на слух (дзвенить так, що не розумієш де – в голові чи надворі – авт.), 12 годин на ногах, будь то день чи ніч. Черговий відповідає за життя автомобілістів, пасажирів потягу та пішоходів. Наталія Голдира працює черговою на 204-му кілометрі вже 25 років. За цей час на переїзді траплялося різне. І автомобілі перекидались, і самогубці на рейки лізли. Неодноразово виникали аварійні ситуації: то з фури дрова висипалися прямо під переїзд, то причіп від автомобіля з коліс злетів, продравши настил переїзду. Одного разу на очах у Наталії під проїжджаючим потягом розлетілась вщент негабаритна планка (що знаходиться між рейками). Виявилось, у потяга пошкодилась гальмівна система. На щастя, він зупинився автоматично. Траплялося Наталії визволяти пішохода з двома дітьми дошкільного віку. Переходячи через переїзд, жінка з велосипедом (на якому везла дітей) не побачила одного з двох потягів, які їхали на зустріч один одному. Вона розгубилася і застигла між двома коліями руху поїздів. Наталія ледве встигла їх з переїзду виштовхати. Сама Наталія Голдира з сім’ї залізничників. Покійний чоловік Анатолій 26 років пропрацював на залізниці. А два сини Юра і Рома працюють залізничниками і до сьогодні. Черговій на переїзді Валентині Борзіловій за свої 13 років праці теж довелося пережити немало пригод. Чого варта аварійна ситуація, коли з кузова фури біля переїзду висипалися медичні столики. Їй довелося зривати пломбу на пункті керування (перекривати шлях для проїзду потягів). Водій горе-фури в подяку Валентині за швидке реагування та допомогу під час наступної поїздки привіз із Голандії декоративних квітів. Неподалік від приміщення чергових по переїзду знаходиться стовп, перебитий навпіл. В нього врізався «МАЗ», щоб не збити «Жигулі», які рухались попереду. Це результат перевищення швидкості водієм фури. Автомобіль не зміг вчасно пригальмувати під час закриття шлагбауму. Ще пригадалась Валентині ситуація, коли чоловік напідпитку за 50 метрів від переїзду ліг на шлях потягу між рейками. Вже було темно, машиніст, який керував потягом, хоч і побачив «лежачого», але зупинити так швидко потяг було неможливо. Потяг проїхав поверх бідолахи. Проте чоловік лишився живим, а на третій день його вже й з лікарні виписали. Недарма говорять, що п’яним щастить. Кожна з чотирьох чергових по переїзду працює по 12 годин. Крім Наталії та Валентини, на 204-му кілометрі вже 15 років працює Любов Зацеркляна, а два роки тому до дружного колективу приєдналась Людмила Алексєєва. Свій робочий час працівники проводять біля пункту керування. Валентина Борзілова демонструє речі, які вона обов’язково повинна тримати при собі. Жовтий прапорець означає, що потягу, який рухається, гарантована безпека, а на переїзді все гаразд. Вночі прапорець замінюють ліхтарем. Піднятий черговим по переїзду червоний прапорець дає потягу сигнал зупинитись. Для аварійної зупинки існує ще один метод. Кожен черговий має при собі спеціальні петарди, які в разі потреби кладуться на рейки, по яких рухатиметься потяг. Петарди можуть використовуватись у нічний час, під час туманів, сильного дощу, снігу, завірюхи та ін. З допомогою духового ріжка чергові повідомляють пішоходам та водіям транспорту про майбутній прохід потягу. Інколи черговим по переїзду буває несолодко, однак вони своєю роботою задоволені, лише прохають водіїв автомобілів бути більш ввічливими, адже дорогу шлагбаумом перекривають не для того, щоб їх понервувати, а щоб врятувати їм життя.