Всього: 3486 Нових сьогодні: 0 Нових учора: 0 Нових за тиждень: 0 Нових за місяць: 0 Із них: Новачків: 1111 Продвинутих: 2363 Журналістів: 5 Модераторів: 3 Адмінів: 4 Із них: Чоловіків: 2733 Жінок: 753
Через ремонт аварійного мосту на автодорозі Полтава-Кременчук, потік автотранспорту пустили в об’їзд по сільській дорозі в районі сіл Бутенки і Свердловське. Величезні фури швиденько знищили асфальтне покриття на ній. Для ремонту сільської дороги було виділено майже два мільйони гривень. Та радість місцевої влади від таких інвестицій змінилась головним болем. В силу об’єктивних і суб’єктивних причин жителі Бутенок зіткнулися із рядом проблем. «Як ми раділи коли дізнались, що на ремонт нашої дороги виділена така колосальна сума, – розповідає сільський голова Володимир Скрильник. – Я й не сподівався, що в найближчі роки нам дадуть якісь гроші на ремонт. І хто ж міг подумати, що шляховики такого «начудять». Про те, що «Райавтодор», котрий займається ремонтом дороги, таки «чудить», стало зрозуміло десь в середу-четвер минулого тижня. Жителі мікрорайону Стрюки, що на околиці Бутенок, відчули різкий «хімічний» запах. «Воняло «хімією» так, ніби все навколо дустом посипали», – говорить місцевий житель Валерій Тищенко. Запах посилювався щогодини, по мірі того, як вантажівки підвозили землю на узбіччя дороги. Досить швидко стало зрозуміло, що сморід йде від мішків, заповнених невідомою речовиною жовтого, зеленого, коричневого кольорів. Ті мішки сипалися із автомобілів разом із грунтом. Валерій Тищенко почав обурюватися і зажадав від шляховиків, щоб вони припинили підвозити отруйний грунт. Та його ніхто не слухав. Тоді чоловік подався до місцевої сільради. Тим часом жителі садиб, розташованих навколо дороги, почали скаржитись на головний біль. Крім того люди відчували печію в дихальних шляхах. Селяни почали евакуйовувати до родичів маленьких дітей. Сільський голова Микола Скрильник оперативно прибув на місце події. Він одразу й визначив звідки везуть землю з «хімічним» запахом. «Райавтодорівці» не придумали нічого кращого, як вибирати грунт на території колишнього складу, де зберігались добрива і пестициди. Ще за радянських часів там роками вивантажували сотні тон селітри, карбаміду та інших добрив. Там складувались і отрутохімікати, в тому числі й сумнозвісний ДДТ (дуст), надзвичайно отруйна речовина, яка дуже довго розкладається. «Дуст» давно заборонений для застосування в сільському господарстві. І він залишився лише в покинутих складах. Будівлю, де зберігались добрива і отрутохімікати розібрали, а на землі під нею не ростуть навіть бур’яни. От звідти й брали грунт шляховики, щоб зміцнювати узбіччя дороги. Прибувши на місце події Микола Скрильник категорично зажадав припинити роботи. Поскільки на його вимогу ніхто не зважав, він особисто зупиняв автомашини з землею. Зрозумівши, що самотужки на шляховиків не вплине, посадовець вирішив залучитись підтримкою місцевих депутатів та районної влади. «Найбільше мене здивувала й обурила повна байдужість шляховиків, – зітхає Скрильник. – Тільки-но я від’їхав від місця, де сиплять грунт, як його знову повезли. Ну я розумію, буває, всі помиляються. Випадково бульдозерист чи хто там ще зачерпнули землю з добривами. Але ж потім... Всі ж бачили мішки, всі чули запах. І тим не менше ніхто й не подумав припиняти роботи, брати отруєну землю. Мало того, шляховики ж з нами і місця виборки грунту не узгоджували. Ніби в Бутенках влади немає». Сільський голова терміново скликав позачергову сесію. На неї був запрошений і керівник «Райавтодору» Володимир Скубій. Депутати прийняли рішення про негайне припинення робіт. І водночас виділили місце, в якому можна брати грунт. Але роботи продовжувались. «Райавтодорівці» й не подумали вивозити забруднену землю. Вони лише почали присипати її іншою. Частина грунту посипалась у невеличкий ставок, розташований обабіч дороги. «Вони отруїли нам і повітря, і воду, – розповідає вже згадуваний Валерій Тищенко. – Я сказав дітям, щоб внуків до мене поки не водили. Так та ж хімія і в колодязну воду попаде. А в мене найчистіша в окрузі вода була. Хто тепер робитиме її аналіз? Я не знаю чи можна її пити». Можливо шляховики й далі продовжували б ігнорувати вимоги громади, коли б в хід подій не включилась «важка артилерія». По тривозі були підняті місцеві журналісти, районні депутати, керівники контролюючих служб. По черзі в Бутенки приїжджали голова райради Володимир Жуков, голова РДА Олег Решетило, редактор «Колоса» Наталія Пузина, голова екологічної комісії райради Світлана Грисенко, депутат Полтавської обласної ради Анатолій Шкарбан, представники управління по охороні навколишнього природного середовища та санепідстанції. Екологи навіть одразу склали адмінпротокол і оштрафували шляховиків. Але ні приїзд районних посадовців, ні штраф у розмірі кількасот гривень не знітили шляховиків. Вельми показовим став епізод за участю заступника Головного державного санітарного лікаря району Валентини Семиног та депутата райради Світлани Грисенко. В п'ятницю пообіді вони почали відбирати грунт, від якого розповсюджувався неприємний запах. Вони ж витягли із землі кілька мішків із написом «Селітра» та «Карбамід». Намагаючись скласти протокол, Валентина Семиног звернулась за поясненням до групи чоловіків, явно «керівного» вигляду, котрі спостерігали за ходом роботи. Шестеро чоловіків, всі як один, навідріз відмовились представлятись. Не дозволили вони й фотографувати себе. Та вже наступного дня «шлаховикам» таки «пошептало». Певно дружні зусилля громадськості, преси, представників органів місцевого самоврядування та виконавчої влади дали свій результат. Тим більше, що при РДА таки створили спеціальну комісію, яка зайнялась розслідуванням цього прикрого випадку. Почали з’являтись на людях і керівник «Райавтодору» Володимир Скубій і заступник керівника «Облавтодору» Олександр Парамонов. Він, до речі, виявився одним із чоловіків, котрі спочатку не йшли на контакт ні з санепідстанцією, ні з пресою. А у вівторок комісія РДА поставила перед ремонтниками вимогу – до п’ятниці вивезти весь отруєний грунт. Контролювати цей процес будуть місцеві жителі. Про це вони домовились на своїй сходці. Крім того, бутенківці поставили шляховикам інші вимоги – встановити обабіч дороги знаки, які обмежують швидкість руху та облаштувати комфортні в’їзди в двори. Є сподівання, що на цьому проблеми жителів Бутенок закінчаться. Тим більше, що через якийсь тиждень відновиться рух по трасі Полтава-Кременчук. Саме за такий термін часу шляховики планують завершити поточний ремонт аварійного мосту. А ось в наступному році, коли міст повністю замінять, роботи триватимуть три місяці. І потік автотранспорту йтиме через село.