Всього: 3486 Нових сьогодні: 0 Нових учора: 0 Нових за тиждень: 0 Нових за місяць: 1 Із них: Новачків: 1111 Продвинутих: 2363 Журналістів: 5 Модераторів: 3 Адмінів: 4 Із них: Чоловіків: 2733 Жінок: 753
Багато хто із споживачів звертається до різних організацій зі скаргами та заявами, не маючи жодних документальних підтверджень порушень їхніх прав. Багато хто не може вказати, хто ж порушив їхні права, чи не мають можливості встановити, хто винен у тому, що їхні права були порушені.
Адже найскладніше завдання полягає не в тому, щоб установити, яку саме статтю закону було порушено, а в тому, щоб надати організації, котра захищає права споживачів, неспростовні докази самого факту порушення й хто саме винен у ньому. Іншими словами, найскладніше – отримати фактичний матеріал, власне факти. Є низка дій, які споживач має виконати сам. Ніхто не буде замість нього збирати факти й докази. Це його особистий обов'язок. Для того, щоб звернутись до будь-яких державних органів або громадських організацій, треба мати докази порушення прав громадян як споживачів, мати відомості про порушника та докази його вини. Це необхідно для того, щоб державна чи громадська організації могли не сумніватися в достовірності й правдивості фактів, викладених у заяві чи скарзі. До доказів порушення прав, необхідних для відповідних державних чи громадських організацій, можна віднести: - чек чи інший документ, що підтверджує факт придбання чи укладення договору (це обов'язкова умова застосування положень Закону України «Про захист прав споживачів»); - договір з усіма додатками та доповненнями; - акт експертиз; - висновки сервісних центрів; - письмові відмови продавців чи виконавців робіт або послуг; - заяви чи скарги, завізовані продавцями чи працівниками сфер послуг, які, однак, залишилися без відповіді або отримали негативні резолюції тощо. Крім того, всі підприємства роздрібної торгівлі та громадського харчування, незалежно від форм власності, ведуть Книги відгуків та пропозицій встановленої форми, в яку покупці (відвідувачі) записують скарги, пропозиції, відгуки та зауваження. Запис та відображена в ньому реакція адміністрації в Книзі відгуків та пропозицій - також важливий доказ того, що відбулося порушення прав споживача.
Представник Полтавського управління у справах захисту прав споживачів Ігор Жорняк