Всього: 3485 Нових сьогодні: 0 Нових учора: 0 Нових за тиждень: 0 Нових за місяць: 0 Із них: Новачків: 1110 Продвинутих: 2363 Журналістів: 5 Модераторів: 3 Адмінів: 4 Із них: Чоловіків: 2733 Жінок: 752
Представництвом Полтавського обласного управління у справах захисту прав споживачів в Кобеляцькому районі лише з початку 2009 року проведено 142 перевірки з питань дотримання вимог вітчизняного законодавства про захист прав споживачів щодо дотримання якості продукції, правил безпечного її зберігання, правил торгівлі і надання послуг. В літній період, який має свою специфіку, особлива увага приділяється перевірці документів, що свідчать про якість та безпеку продуктів харчування, умов їх зберігання (температурний режим, тощо). Адже ці фактори є складовою частиною збереження здоров’я громадян. За цей період все частіше фіксуються випадки, коли жителі Кобеляцького району самі виявляють факти продажу продукції, яка реалізується з порушенням термінів зберігання. Люди повідомляють про це контролюючі служби. І це не може не радувати, адже свідчить про вияв громадянської активності, про те, що земляки стають культурнішими, освіченішими, вимогливішими. Їм не байдуже, що вони споживають. Але потрібно звертати увагу не лише на терміни зберігання продукції. Важливо бачити і аналізувати ще й те, в яких умовах продукти харчування, особливо ті, що швидко псуються, зберігаються. У підприємців обов’язково повинне бути спеціальне обладнання – холодники, морозильні камери, холодильні вітрини. І безумовно, в жодному разі на можна придбавати продукцію на, так званих, стихійних ринках. Можливо вона там і дешевша. Але то економія на власному здоров’ї, а то й житті. Також громадяни почали вимагати від продавців чеки на реалізовану продукцію. І це теж правильно. Адже лише у такому разі можна у випадку якихось негараздів захистити свої права. Буває й так, що підприємець відмовляється надавати чек. Що робити? Найкраще – відмовитися від покупки. В умовах конкурентної боротьби це найдієвіший спосіб примусити бізнесмена виконувати вимоги законодавства. Ну й звичайно потрібно повідомляти про подібні випадки в управління у справах захисту прав споживачів. Особливу потенційну небезпеку здоров’ю громадян в літній період несуть риба і морепродукти. При неналежному зберіганні вони надзвичайно швидку псуються. В ході спільної перевірки, проведеної співробітниками прокуратури, санітарної і ветеринарної служб, управління у справах захисту прав споживачів із 8 перевірених об’єктів торгівлі у 7 виявлені порушення. А саме – порушені терміни зберігання, відсутні документи, що свідчать про якість та безпеку продукції (ким вона виготовлена, коли, який термін її зберігання та реалізації), не дотримується необхідний температурний режим. Всі підприємці-порушники притягнуті до дисциплінарної відповідальності. Часто-густо недобросовісні підприємці вдаються до наступного способу обману покупців. Вони не очищають рибу від льодяної кірки, яка виникає при заморожуванні. Це – порушення прав споживачів. Згідно із встановленими правилами кількість льоду на заморожених рибопродуктах не повинна перевищувати 4 відсотки від загальної ваги. Тому не лінуйтеся і не бійтеся робити продавцеві зауваження, вимагайте, щоб він очистив рибу від льодяної кірки. В разі ж відмови виконати Вашу вимогу – знову ж ніхто не примушує купувати рибу саме в цього підприємця. Крім того, в кожному магазині повинна бути Книга відгуків та пропозицій. Заносьте до неї Ваші зауваження. Ще ви повинні знати, що підприємець має надати вам відповідь – надіслану листом за вказаною адресою. І не забувайте в письмовій формі повідомляти про помічені порушення в органи захисту прав споживачів. Також потрібно знати і пам’ятати, що в разі, коли вами придбані продовольчі товари неналежної якості, вони підлягають беззаперечному обміну на торгових об’єктах. Не бійтеся задавати продавцям запитання, вимагайте показати сертифікат якості на товар. Це ваше право, яке охороняється Законом.
Ігор Жорняк, представник Полтавського обласного управління у справах захисту прав споживачів