Всього: 3485 Нових сьогодні: 0 Нових учора: 0 Нових за тиждень: 0 Нових за місяць: 0 Із них: Новачків: 1110 Продвинутих: 2363 Журналістів: 5 Модераторів: 3 Адмінів: 4 Із них: Чоловіків: 2733 Жінок: 752
Був період, коли про створення велодоріжок
говорив чи не весь Львів. Однак минув час, а яка ситуація з
велосипедною інфраструктурою, чи щось розвивається – невідомо. Наприкінці
2007 року у Львові вперше відкрито й голосно почали говорити про
велодоріжки у місті та про розвиток велоінфраструктури. Тоді було
оголошено результати соцопитування, за яким 81% львів'ян підтримують
ідею створення в місті велоінфраструктури. «Опитування
показали, що 40% респондентів пересядуть на велосипеди, якщо буде
відповідна інфраструктура. Чому такий малий відсоток? Третина населення
Львова - старші люди, вони не пересядуть на велосипеди", - зазначила тоді http://www.zaxid.net/newsua/2007/12/13/125845/ в.о.начальника відділу туризму Львівської міської ради Божена Пеленська. Власне, тоді ж з'явилися попередні плани, згідно з якими, перша велодоріжка мала з'явитися під час реконструкції на вул.Стуса. Відтоді минуло майже два роки, і практично нічого не змінилося. Ба більше, як зазначив ZAXID.NET
начальник управління капітального будівництва Львівської міської ради
Богдан Коваль, «у проекті реконструкції вул. Стуса велосипедних доріжок
наразі немає». А президент клубу велотуристів-друзів природи
«Рух» Анатолій Яремчишин вважає, що відтоді (з кінця 2007 року) тема
велодоріжок у Львові не те, що не просунулася ні на крок, а зробила два
кроки назад. «Наприкінці 2007 року представники громадських
організацій, львівських велоклубів за сприяння управління культури та
туризму Львівської міськради з ентузіазмом взялися за розробку
«Концепції велосипедної інфраструктури м. Львова та методичних засад їх
впровадження». Це велика робота, де для цілого міста спроектована
велоінфраструктура з різними видами велодоріжок. Уже створену Концепцію
подали в управління архітектури департаменту містобудування Львівської
міської ради. Щоб запустити механізм покрокового здійснення Концепції,
потрібно було, щоб її винесли на розгляд сесії. І все затихло. До речі,
з управління архітектури ми отримали «відписку», інакше той
лист-відповідь не назвеш: було чимало помилок, і складалося враження,
що той, хто це писав не розумівся на питанні або не читав Концепцію», - зазначив у коментарі ZAXID.NET Анатолій Яремчишин. Як запевнив Анатолій Яремчишин у цій Концепції був проект однієї доріжки на вул.Стуса, де мала пройти реконструкція вулиці. «Під час реконструкцій вулиць, набагато легше створити велодоріжки, аніж на уже існуючих дорогах», - пояснює А.Яремчишин. «Величезна
кількість машин та автомобілів спонукає до того, що люди пересядуть на
велосипеди, але люди, поки що, хочуть кататися на джипах. Навіть ті
проектанти, що займалися вулицею Стуса, яким ми закинули ідею створення
велодоріжок, ніяк не відреагували на це. Суттєвого розвитку тема про
можливість облаштування велодоріжок у Львові за минулий і позаминулий
рік - не набула. Можливо, актуальною ця тема стане через років 3-5,
коли гостро аварійні частини вулиць будуть ліквідовані, коли
«Євро-2012», перестане відволікати увагу та гроші на себе», - зазначив Богдан Коваль. Натомість
на вулицях міста збільшується кількість велосипедистів, хоч і не в
геометричній прогресії, та щомісяця на кілька одиниць, може, і десятків
велолюбителів у Львові стає більше. Начальник департаменту
гуманітарної політики Львівської міської ради Олекса Побурко, зазначає,
що створення велосипедних доріжок у Львові є на часі. «Чимало
зусиль витрачають у Львові велосипедисти, які намагаються проїхати повз
машини, пішоходів. І якщо на околицях міста, на найбільших вулицях,
таких як Наукова, Виговського, Пасічна, теоретично є можливість
створити окремі велосипедні доріжки в силу ширини названих вулиць, то в
центр це зробити складно, зважаючи на історичну цінність, вузькі
тротуари, ширину вулиць», - зазначив чиновник. Щодо Концепції велосипедної інфраструктури м.Львова, то, за словами Олекси Побурко, «ідеальним
варіантом є вулиця Стуса, яка в проекті має переїзд від одного парку до
іншого, щоб поєднувати їх між собою. Але в силу фінансової кризи, в
силу пріоритетів такий переїзд - не на часі. Хоча самі велосипедні
доріжки треба облаштовувати, щоб цей вид транспорту розвивався». Попри
запевнення посадовців у потребі розвивати велоінфраструктуру, перші
кроки зробили громадські організації: перше велопаркування зі Швейком
біля Ратуші поставив клубу велотуристів-друзів природи «Рух», близько
10 паркувальних велостоянок (40 стійок біля 8 навчальних корпусів
чотирьох університетів) біля вищих навчальних закладів Львова поставила
студентська організація "Студент за студента". Як зазначають
велоаматори, для того, щоб у місті зробити перші кроки, багато коштів
не потрібно, варто хоча б ознакувати доріжки на вулицях - це найбільш
доступний захід, який не потребує ультравеликих коштів. Це, як кажуть
велосипедисти, дозволило б їм, почувати себе дійсними учасниками
дорожнього руху.«Велодоріжки, безперечно, потрібні, - зазначив ZAXID.NET голова львівського велоклубу «VeloLviv» Олег Кошовський. - По-перше,
це безпека, тому що роверист проти машини - ніщо. По-друге, досі
частина водіїв не знає, що велосипедист не повинен їхати по пішохідній
частині. У Правилах дорожнього руху це прописано. Але багато
автомобілістів права купують, відповідно правил дорожнього руху не
знають. Були такі випадки, коли автомобілісти зупинялися і питали, чого
ти по дорозі, а не по тротуару їдеш». Як повідомили ZAXID.NET
у прес-центрі обласного відділу ДАІ з початку року трапилося 73 ДТП,
учасниками яких були велосипедисти: 67 велосипедистів потерпіли, з них
8 загинуло, 65 травмовано. Серед цих ДТП 80% трапилися з вини
велосипедистів, причому у 50%-60% - велосипедистами були діти. «Це трапляється через те, що у нас немає відповідних доріг для велосипедистів», - зазначили у ДАІ.«У
правилах дорожнього руху написано, що велосипедист повинен рухатись
якомога ближче до правого краю дороги. Раніше у для велосипедистів на
дорозі виділявся метр від тротуару. Тепер цей метр зняли. З власного
досвіду, можу сказати що, якщо їхати менше, ніж півметра, то це
небезпечно, оскільки автобуси й тролейбуси люблять притискати
велосипедистів. Якщо їхати більше з більшою відстанню, то водіям нікуди
дівати, лише за правилами обганяти велосипедиста», - поділився Олег Кошовський. Отож, виглядає на те, що втілення ідей велотуризму у Львові залежить лише від велолюбителів.