Всього: 3485 Нових сьогодні: 0 Нових учора: 0 Нових за тиждень: 0 Нових за місяць: 0 Із них: Новачків: 1110 Продвинутих: 2363 Журналістів: 5 Модераторів: 3 Адмінів: 4 Із них: Чоловіків: 2733 Жінок: 752
Івано-Франківські стріт-рейсери або вуличні гонщики
11:26
Щоп'ятниці, коли вже темно і більшість франківців готується до сну, на
одній з автостоянок міста починається рух. На домовлену годину
з'їжджаються десятки авто, за кермом яких - стріт-рейсери, або вуличні
гонщики. Отож п'ятниця, 4 вересня, 23.00. Тусовка в зборі. Якщо
пощастить і не буде даішників - буде драг. «Драг - це перегони
на відстань 402 метри. Змагатися можна на будь-які відстані, але драг -
це класика жанру. Ці гонки влаштовуються в кожному місті у кожній
країні, де є тусовки автолюбителів», - пояснює Андрій, який бере участь
у перегонах вже майже три роки. Чому гонки нелегальні? Коли для
перегонів немає спеціально виділеного майданчика, де можна вільно
кататися у будь-який час, драг відбувається вночі на котрійсь із
безлюдних трас. Доводиться на певний час перекривати рух. Той кайф
змагання, адреналін, стирання шин, оплески натовпу для ДАІ є нічим
іншим, як перевищенням швидкості та створенням аварійної ситуації. Франківським гонщикам немає де кататися легально, тож
щоп'ятниці вони збираються на стоянці і вирішують, де можна буде
поганяти цієї ночі. «Якщо чесно, ми на 99% впевнені, що позмагатись
сьогодні не вдасться», - каже Володя, один з вуличних гонщиків. Поки
одні стоять коло машин і спілкуються, інші вистежують розташування
постів ДАІ. Одна з найулюбленіших стріт-рейсерами ділянок для драгу
знаходиться безпосередньо в місті, тож працівники автотранспортної
інспекції вважають своїм обов'язком завчасно прибути на місце перегонів
і не дати їм відбутися. Того разу так і було. «Але ми все одно
проїдемося. За містом є кілька місць, де можна провести 20-30 заїздів
по дві машини, поки не приїдуть даішники», - запевняють хлопці з
автотусовки. Їдемо за місто. Ні стартової, ні фінішної лінії на трасі,
звісно, немає. Приблизно відміряють відстань у 400 метрів, а той, хто
дає старт, на око шикує і вирівнює машини перед уявною лінією.
Результати заїзду по мобільному передають «переговорщику», а він у свою
чергу оголошує натовпу. Апаратура відсутня, тому той, хто на фініші,
вимірює відстань між машинами також на око, у корпусах. «Фольксваген
дав корпус!» - публіка задоволена, але на старті вже нова пара і
висловлюються нові прогнози. Але вболівати на гонках і брати в
них участь - цілком різні речі. Мене запрошують відчути кураж, так би
мовити, зсередини, сидячи поруч з водієм. «Сьогодні ми не переможемо. -
попереджає Андрій. - Треба ще ремонтувати машину, але свій адреналін
точно зловиш». Машини вирівнюють на старт. Змах руками і - погнали.
Свист гуми на мить заглушає будь-які звуки. Стрілка спідометра миттєво
проминула позначку 100, але суперник помітно обганяє. Як потім
довідуємося, на 4 корпуси. Результат, звісно, також важливий, але цей
драйв за якихось 15-16 секунд заїзду, безперечно, вартує цілого тижня
чекання і небезпечних загравань із ДАІ. Здається, публіка знає
технічні характеристики кожної машини. Результат кожного заїзду одразу
жваво обговорюється, переможеному дають поради, як вдосконалити авто, а
переможця вітають із вдалим ремонтом чи тюнінгом. Власне, постійне
бажання вдосконалювати свою машину та водійські навички й гуртує молодь
у клуби. Достатньо мати жагу до вуличного автомобільного життя і
бажання вдосконалюватись, щоб стати членом одного з вуличних клубів.
Члени клубу завжди можуть розраховувати на підтримку один одного: «Якщо
ти в клубі і в тебе щось сталося, то достатньо телефонного дзвінка - і
найближча машина з клубу обов'язково під'їде і надасть технічну
допомогу чи будь-яку іншу». Щоб взяти участь у нічних гонках,
зовсім не обов'язково бути членом автоклубу. Їх у місті, до речі, існує
аж 5. Тієї п'ятниці на перегони зібралося майже 30 авто, а деколи буває
й до 100. Змагаються не всі, багато приїжджають подивитися на гонки та
просто поспілкуватися, похвалитися новим тюнінгом. Щоб займатися
тюнінгом, треба мати власне авто і чималі кошти. Кажуть, що це хвороба,
бо тоді всі зароблені гроші вкладаються у вдосконалення автомобіля, а
межі цьому немає. 13 вересня в Івано-Франківську відбудеться
офіційний драг, участь у якому візьмуть гонщики з різних міст Західної
України. Але глядачам потрапити на змагання є досить складно - треба
буде проїжджати в машині разом з учасниками драгу або зареєструватися
заздалегідь.