Всього: 3485 Нових сьогодні: 0 Нових учора: 0 Нових за тиждень: 0 Нових за місяць: 0 Із них: Новачків: 1110 Продвинутих: 2363 Журналістів: 5 Модераторів: 3 Адмінів: 4 Із них: Чоловіків: 2733 Жінок: 752
У Києві на території Національної кіностудії ім. Довженка відкрився центр цифрового відновлення фільмів. Його обладнання дозволяє усунути дефекти, які виникли на кіноплівці під впливом часу, і підвищити таким чином якість старих картин. Всього в Україні в такому відновлення потребує близько 2 тис фільмів, пише 'Комерсант-Україна'. На вчорашньому відкритті центру був присутній перший віце-прем`єр Олександр Турчинов. Його супроводжували заступник міністра культури і туризму Тимофій Кохан, голова Державної служби кінематографії Ганна Чміль і директор кіностудії ім. Довженка Ігор Ставчанський. Після того як Турчинов розрізав червону стрічку біля входу, співробітники кіностудії ознайомили його з роботою сканера, призначеного для оцифровки зображення, і програмного забезпечення, що дозволяє виправляти виникли від часу дефекти на плівці. Ставчанський повідомив, що за сканер і програмне забезпечення, придбані в Німеччині, було сплачено 1 млн євро. При цьому 30% коштів надійшли з держбюджету. Інші витрати кіностудія покрила 'з власних коштів'. Кожен рік планується обробляти від 10 до 30 українських фільмів. Всього в фільмофонді кіностудії зберігається близько 1 тис фільмів. За словами Ставчанськомго, ще стільки ж копій у фільмофонді Одеської кіностудії. Коли закінчилася презентація, гостям запропонували подивитися відновлений 11-хвилинний фрагмент чорно-білого кінофільму 'Камінний хрест', знятий у 1968 році. На розділеному навпіл екрані зліва демонструвалися кадри оригінальній копії, а праворуч - оброблені на сканері. Відновлені кадри виявилися більш чіткими і без плям. Після показу Турчинов виступив з промовою і пообіцяв, що у найближчі роки в Україні буде налагоджено 'повний технологічний цикл створення фільму', починаючи від прояву кіноплівки, оцифрування зображення і закінчуючи, наприклад, розміщенням спецефектів у вигляді 3D-графіки. Купівля сканера, за словами Турчинова, дозволить виробникам, які знімають кіно в Україні, 'не везти фільми на доопрацювання до Голландії або Голлівуду'. Як пояснив вчора продюсер Sota Cinema Group Кохан, повного циклу виробництва кінофільмів в Україні дійсно немає. 'Існують у кращому випадку окремі структури, здатні виконувати конкретні роботи, однак більшість з них, наприклад монтаж, звук Dolby, неконкурентоспроможні', - зазначив Кохан. Тим часом, за його словами, повний цикл створення кінофільмів необхідний, оскільки його наявність 'буде стимулювати розвиток кіновиробництва'. 'Цю проблему не можна вирішити реалізацією окремих проектів - потрібна комплексна держпрограма реформування кінематографічної галузі з реальним гарантованим фінансуванням протягом декількох років', - сказав продюсер. Турчинов вчора визнав, що 74 млн грн, наданих цього року на фінансування кіновиробництва, вистачить лише 'на мінімальні витрати'. Втім, Кохан вважає, що навіть за наявності в країні повного циклу виробництва фільмів не можна вирішити всі завдання. 'Наприклад, якщо ви хочете зняти фільм з графікою рівня `Аватар`, вам доведеться замовляти їх в обмеженій кількості у відповідних світових студій, оскільки тільки вони спеціалізуються на графіку такої якості', - пояснив продюсер Sota Cinema Group. І все ж останнім часом СНД захоплюють не тільки новинки кінопрокату, але й старі, перевірені часом фільми. Так, наприклад нове життя - кольорове життя , дали легендарній картині '17 миттєвостей весни'.