Зі вступом України до СОТ автомобілів вітчизняного виробництва на наших дорогах може поменшати З 16 травня за автомобілі, які ввозять в Україну, імпортери сплачують лише
10-відсоткове мито, тоді як до вступу в СОТ ввізне мито становило усі
25 відсотків. Деякі автодилери уже навіть встигли знизити ціни у своїх
салонах, але попереджають, що підстав для радощів немає, адже немає
відповідного законопроекту про зниження митних тарифів. Наразі
процедура митного оформлення імпортних автомобілів за новими ставками
ввізних мит відбувається лише за дорученням Прем’єр-міністра Юлії
Тимошенко та міністра економіки Богдана Данилишина.
«Поки що ми знизили ціни на автомобілі в середньому на 7 відсотків. Але
не знаємо, доки ці знижені тарифи діятимуть, – каже експерт з продажу
компанії “Ілта” Ярослав Кузик. – Тож якщо хтось із клієнтів замовляє
авто, яке ще треба буде виготовляти (це приблизно три місяці), то ми
відразу попереджаємо, що ціни можуть знову зрости. Адже за той час,
поки автомобіль доставлять в Україну, митні ставки можуть повернути до
попереднього рівня”.
Нагадаємо, відповідно до законопроекту, який днями прийняла Верховна
Рада у першому читанні, ввізне мито на автомобілі повинні знизити до 10
відсотків лише з 1 січня 2009 року. “Зараз до цього закону готують
певні корективи, які активно “проштовхують” українські виробники
автомобілів, тож як виглядатиме остаточний варіант законопроекту,
наразі не відомо, – прокоментували “ВЗ” у відділі збуту компанії
“Ауді-центр Віпос”. – Навіть якщо митні тарифи знизяться, про
збільшення обсягів продажу автомобілів чи зміну структури ринку навряд
чи можна говорити. Просто людина, яка планувала придбати авто нижчого
класу, за ті самі гроші зможе придбати машину дещо вищого класу. Але не
варто забувати, що останнім часом значно подорожчали кредити, а це
стримуватиме попит на авто”.
Незадоволення зниженими тарифами компаній, які займаються складанням
автомобілів в Україні, можна зрозуміти. Якщо раніше мито на готовий
автомобіль становило 25 відсотків, а на комплекти для складання – від 0
до 5 відсотків, то це була відчутна різниця. Тепер, коли мито
становитиме лише 10 відсотків, машинам, складеним в Україні, буде важко
конкурувати з іномарками. З огляду на те, що останні два роки
українські автовиробники втрачали свої позиції на ринку, тепер їм
доведеться зовсім не солодко.
|