Пятниця, 19.04.2024, 11:02
Привіт Гість | RSS
 
Головна РеєстраціяВхід Головна сторінка      Вхід      Написати нам
Меню сайту
Розділи новин
Новини Кобеляччини [1620]
Твоє рідне місто, в якому ти живеш, навчаєшся, працюєш... Гадаєш, тут нічого цікавого не стається? Помиляєшся!
Новини Новосанжарщини [246]
Є таке чудове і чисте місто на Полтавщині - Нові Санжари. І живуть в ньому чудові люди. Але от казуси і там бувають цікаві
Новини України [9826]
Новини з Батьківщини
Новини світу [4403]
Тут усі найважливіші світові новини! Будь у курсі того, що відбуваються далеко, але все-таки навколо тебе!
Відео-новини [119]
Відео-новини зняті нашими кореспонентами. І не тільки нашими...
Новини Царичанки [0]
Наше місто
  • Кобеляцька міська рада
  • Місто Кобеляки
  • Історія міста
  • Розклад руху автобусів Кобеляк
  • Телефони міста (частина 1)
  • Телефони міста (частина 2)
  • Хто на сайті
    Онлайн всього: 23
    Гостей: 23
    Користувачів: 0
    Наші користувачі
    Всього: 3484
    Нових сьогодні: 0
    Нових учора: 0
    Нових за тиждень: 0
    Нових за місяць: 1
    Із них:
    Новачків: 1109
    Продвинутих: 2363
    Журналістів: 5
    Модераторів: 3
    Адмінів: 4
    Із них:
    Чоловіків: 2732
    Жінок: 752
    Наш сайт
    Новини: 16229
    Файли: 8769
    Цікавинки: 3279
    Картинки: 1814
    Анекдоти: 922
    Оголошення: 91
    Тести: 75
    Коментарі: 5556
    Форум: 555/31819
    Новини Полтавщини
    Зв'язок з адміном
    Написати листа адміністратору сайта

    Головна »2009 » Січень » 27 » Як оскаржити незаконну ухвалу про порушення ПДР



    Як оскаржити незаконну ухвалу про порушення ПДР
    15:27
    З моменту початку дії підвищення санкцій за порушення ПДР пройшло вже два місяці. Є думка, що в період економічної кризи і масового безробіття людям настільки високі штрафи просто не по кишені.
    Тим часом окремі даїшники зловживають владою і вимагають хабарі. Згідно «відкритого листа газеті «Сьогодні» від Департаменту ДАІ МВС України», за місяць дії нового законодавства було виявлено 15 фактів зловживань, а 13 співробітників були звільнені за «здирництво». Правда, кількість ухвал, винесених звільненими зі своїх посад хабарників, не називається, але можна припустити, що таких було сотні.
    Передумови для зловживань з боку рядових інспекторів створює низька зарплата — за їх словами, це 1500-1600 грн. Озвучені головним даїшником Сергієм Коломійцем 3-4 тис. грн. прості даїшники називають «мрією». Другий чинник, який впливає на порушення ПДР — дороги невідповідного рівня. У таких умовах ризикує бути оштрафованим навіть найдисциплінованіший водій.
    Проте рішення інспектора — вирок ще не остаточний. За словами заступника начальника ДАІ МВС України Сергія Льовченка, «водій має право оскаржити ухвалу протягом 10 днів після винесення». Ми спробували з'ясувати, наскільки реально це зробити на практиці, якщо ви не згодні з інспектором, і звернулися по допомогу до київських юристів.

    Як довести правоту
    Правозахисники говорять про те, що оскаржити рішення працівника ДАІ, якщо ви з ним не згодні, потрібно обов'язково. Річ у тому, що за здійснення ряду порушень повторно протягом року передбачені посилені стягнення — фінансове покарання по верхній межі штрафної вилки, позбавлення права управління, суспільні роботи, адміністративний арешт. «Повторним» може виявитися кожне наступне порушення.

    Крок 1. Відкладайте розгляд справи
    За словами адвоката Вадима Володарського, «в ст. 268 КпАП, яка визначає права особи, що притягується до адмінвідповідальності, сказано про право на юрдопомогу, збір і надання доказів. А згідно ст. 33 КпАП, при виборі покарання по адмінпорушенню повинна враховуватися особа правопорушника, його фінансове положення».
    При «розгляді» справи про адмінпорушення співробітником ДАІ на місці, дотримати всі ці права нереально — не возити ж з собою адвоката постійно. Це значить, що водій може вказати в протоколі, що потребує допомоги адвоката, хоче надати документи, що характеризують особу і матеріальне положення. Для цього і просить відкласти справу. «Ігнорування співробітником міліції цих прав буде грубим порушенням, отже, оскарження ухвали в суді спричинить його відміну», — коментує пан Володарський.
    Суддя Ноздряков підтвердив, що для винесення ухвали по адмінсправі характеристика особи людини значення має. «У законі недарма передбачена штрафна «вилка», значить, покарання за одне і те ж порушення залежно від ситуації може бути різним». Наприклад, залежно від рівня доходу водія і ступеню провини покарання за порушення швидкості може бути 255, а може і 340 грн. За ДТП суддя може призначити високий грошовий штраф «багатій» людині, а тимчасово безробітному, для якого заплатити штраф є проблемою, — суспільні роботи.

    Крок 2. Вказуйте зауваження в протоколі

    У відповідній графі протоколу по адмінпорушенню водій має право подати свої пояснення по суті порушення. Тут потрібно написати всі аргументи з незгодою з приводу штрафу. Обов'язково слід вказати свідків, у тому числі і пасажирів свого автомобіля, які можуть підтвердити невинність. У обов'язковому порядку прослідкуйте, щоб в незаповнених графах протоколу стояли прочерки (можна у вигляді букви Z) — щоб уникнути дописок. Обов'язково напишіть в поясненні, що свою вину не визнаєте і згідно ст. 268 КпАП України просите відкласти розгляд справи.

    Крок 3. Перевірте протокол і ухвалу
    Співробітник ДАІ зобов'язаний видати на місці копію протоколу, а якщо на місці виноситься ухвала про адміністративне правопорушення — копію ухвали. «Прослідкуйте, щоб дані співпадали з оригіналом протоколу, включаючи дані самого співробітника, що склав протокол і/або ухвалу. Дотримання всіх нюансів допоможе успішно захищатися в суді, а також оскаржити ухвалу», — відзначає адвокат Володарський.

    Крок 4. Скаржтеся в терміновому порядку

    «Щоб оскаржити несправедливий вердикт, краще всього звернутися з відповідною скаргою до начальника управління ДАІ, працівник якого виніс ухвалу, протягом 10 днів (інакше скарги не розглядають або вимагають виправдувальні причини)», — радять в прес-службі ДАІ МВС України, мотивуючи тим, що це — простий і швидкий шлях. Проте, згідно законодавству, зробити це можна і через подачу скарги в районний суд по місцю винесення ухвали.
    У скарзі слід вказати всі аргументи щодо «неправоти» даїшника, підкріпивши їх посиланнями на ПДР або іншими законодавчими актами (краще попросити підготувати документи професіонала-юриста, стандартна ціна за цю послугу в Києві — 50-80 грн./документ), також слід обов'язково підтвердити свою думку доказами — свідченнями свідків, фото- і відеоматеріалами та ін. (на крайній випадок, підійдуть навіть записи з мобільного телефону).
    У колишньому законодавстві, якщо суд ухвалював рішення, що не влаштовує водія, опротестувати його було великою проблемою. Річ у тому, що в КпАП у минулій редакції була фраза про те, що по адмінсправах рішення районного суду є остаточними. У нинішніх змінах ввели процедуру повноцінної апеляції. Але водіям потрібно врахувати, що апеляцію необхідно подати протягом 10 днів після винесення ухвали судом першої інстанції по справі.

    Як заплатити штраф?
    Заплатити штраф після вступу у силу нового законодавства — справжня проблема. В ухвалі інспектора ДАІ не вказані реквізити, по яких водій повинен платити. Для того, щоб їх узнати, водій повинен зайти на сайт Казначейства, знайти у відповідному розділі реквізити районного Казначейства, вписати їх у квитанцію, після чого йти в касу. Що буде, якщо терміни пропущені?
    Начальник Департаменту ДАІ Сергій Коломієць говорить про те, що за несплату штрафу водіїв чекають санкції: збільшення штрафу в два рази у разі неоплати протягом 15 днів і відмова у видачі талона техогляду. Проте юристи говорять про те, що на практиці стягнути з порушника штраф при несплаті дуже складно. «Можливість збільшення штрафних санкцій у два рази не прописана в законі «Про виконавче виробництво», який з 1999 року не змінювали. Якщо в ухвалі чітко написано «стягнути 255 грн.», то, згідно із законом, повинні вимагати саме цю суму. Законодавча норма, по якій за несплачений штраф можуть не видати талон техогляду, також відсутній, тим паче, що водій і власник автомобіля часто є різними людьми», — відзначає Олексій Святогор.
    У Держказначействі нам офіційно повідомили, що «порядок, який регламентував би обмін інформацією між держказначейством і Міністерством внутрішніх справ, відсутній». Іншими словами, якщо водій штраф не сплатив, у ДАІ на сьогоднішній день немає ніякої можливості це перевірити.

    Тактика захисту водія
    Ми приведемо тактику захисту щодо декількох «популярних» порушень, що викликають конфлікти з інспекторами ДАІ.
    Аварійна обстановка і ДТП
    Всі водії чудово пам'ятають про знаменитий місячник ДАІ, в ході якого права забиралися масово під формулюванням «створення аварійної обстановки». Згідно з новим законодавством, факт створення аварійної обстановки інспектор ДАІ повинен підтвердити доказами: поясненнями свідків і потерпілих, технічними засобами фіксації. Якщо ці умови не виконані — покарання бути не може.
    Проте введені дуже жорсткі санкції за будь-яке ДТП. Так при виклику працівника ДАІ навіть для оформлення дрібного ДТП (наприклад, якщо потрібна довідка для страхової компанії), водій ризикує заробити крупний штраф або, що ще гірше, залишитися без прав, одержати адмінарешт або суспільні роботи. Захист для водія, якщо ДТП відбулося з його вини, повинен будуватися на ст. 10, 11, 17, 18 і 34 КпАП. Їх суть полягає у тому, що водія карають по нижній відмітці штрафної вилки КпАП — якщо ДТП відбулося по необережності, або водія взагалі можуть звільнити від покарання — якщо він діяв з міркувань крайньої необхідності (збиток у разі інших дій був би значно більшим). Природно, для цього потрібні докази і свідки.

    Пішохід на «зебрі»
    Випадків покарання за те, що водій не пропустив пішохода, що ступив на зебру, — маса. Але досить часто виносяться вони несправедливо, оскільки в ПДР сказано, що «при наближенні до нерегульованого пішохідного переходу водій зобов'язаний понизити швидкість, а у разі потреби - повністю зупинитися».
    У реальності ж водіїв штрафують навіть у тому випадку, коли пішохід тільки ступив на зебру на протилежній стороні дороги. За словами Вадима Володарського, «не можна говорити про порушення, якщо пішоходу не створювалося реальних перешкод. По суті, вимоги до оформлення цього порушення відповідно до ст. 256 КпАП повинні включати фіксацію даних і пояснення «потерпілого» пішохода». Якщо постраждалого немає, ухвала є незаконною.

    Штраф заочно
    Система функціонування камер стеження на перехрестях столиці в нинішньому вигляді, коли ухвали про штраф за порушення ПДР приходять саме власнику ТЗ, викликає дуже великі сумніви. Річ у тому, що згідно вже відміченої вище ст. 33 КпАП, вибір покарання повинен враховуватися з урахуванням особи порушника. А якщо за кермом був не власник, а інша особа, що управляє автомобілем на законних підставах?
    Згідно ч.2 ст. 14-1 КпАП, за наявності обставин, що свідчать про здійснення правопорушення іншою особою власник в 10-денний термін з моменту винесення ухвали має право повідомити про це орган або посадовця, який цю ухвалу виніс. При цьому виконання ухвали припиняється, а ДАІ проводить заходи з метою встановити дійсного порушника. Причому сформульована стаття таким чином, що якщо цього порушника співробітники ДАІ не знайдуть, це вже не буде проблемою власника транспортного засобу. І раніше винесені ухвали проти власника виконуватися не будуть.
    Вадим Володарський для того, щоб уникнути несправедливого штрафу, радить слідувати наступній тактиці. «Якщо даним автомобілем управляють декілька осіб — на підставі довіреності або тимчасового реєстраційного талона, до органу ДАІ, звідки прийшов лист про порушення ПДР, треба послати у відповідь лист (замовлений з повідомленням) наступного змісту: «Я автомобілем у момент порушення не управляв, мають право управління такі-то особи (вписані в техпаспорт або по тимчасовому реєстраційному талону, або за дорученням)». Або написати, що «у момент порушення я знаходився не за кермом, передав управління знайомому по імені Ігор, прізвище якого не знаю, посвідчення водія у нього бачив, поліс страхування цивільної відповідальності, за наявності якого він має право управління всіма транспортними засобами, — теж, а передати йому управління в своїй присутності я мав право на підставі п.2.2. ПДР. Причини: знаходився в нетверезому стані, погано себе почував — попросив відігнати машину». В цьому випадку виконання ухвали припиняється до опиту всіх потенційних порушників співробітниками ДАІ.
    Цікаво те, що якщо автомобіль належить юридичній особі, притягати водія до відповідальності за допомогою камери взагалі не можна, адже в КпАП мова йде тільки про фізичних осіб.

    Довіреність і тимчасовий талон
    Останнім часом працівники ДАІ стали виносити ухвали за управління автомобілем за дорученням, вимагаючи натомість тимчасовий талон. Вартість його оформлення — близько 700 грн., відповідальність за управління без нього — штраф від 425 до 850 грн.
    Юристи вважають таку вимогу незаконною, оскільки вимоги закону (а не підзаконного акту) реєструвати довіреність на управління або розпорядження транспортним засобом не існує. Ст. 8 Конституції України встановлює переважну дію закону при суперечностях, а ст. 19 Конституції — можливість зобов'язання громадянина до здійснення яких-небудь дій тільки на підставі закону, а не підзаконного акту. Таку ухвалу також можна оскаржити в суді.

    Евакуація ТЗ
    У новому законодавстві є норма, що чітко регламентує роботу евакуаторів. У ст. 265—2 КпАП України, по-перше, чітко вказано, що діяльність евакуаторів безкоштовна (з водіїв заборонено брати і вимагати гроші за повернення евакуйованого автомобіля), по-друге, вказано, що порядок евакуації і зберігання евакуйованих автомобілів визначається Кабміном. Але в прийнятій 17 грудня постанові Кабміну сказано, що «повернення транспортного засобу здійснюється по письмовому зверненню його власника, водія, за умови оплати ним витрат, пов'язаних з транспортуванням і зберіганням».
    «При суперечності закону і підзаконного акту вищу юридичну силу має закон», — говорить Вадим Володарський. Саме на підставі відповідної статті КпАП водій має право оскаржити законність стягування платні за повернення автомобіля після евакуації транспортного засобу.
    Адвокат Олексій Святогор вважає, що у такому разі, з юридичної точки зору, водій має право реалізувати своє право на самозахист — воно передбачене ст. 36 Кримінального кодексу України. Згідно закону, водій повинен діяти адекватно обстановці і має право захищати своє майно від протиправних посягань, тобто перешкоджати евакуації. Крім того, можна викликати міліцію і написати письмову заяву дільничному.

    Владислав Бовсуновський

    http://exo.at.ua
    Категорія: Новини України | Переглядів: 3666 | Додав: Admin


    Всього коментарів: 5
    01.10.2009
    5. Максим [Матеріал]
    Подібна ситуація: мене спіймали ВІЗИРОМ на перевищенні швидкості. Так як я ще "зелений" у вирішенні даних ситуацій, то підписав протокол. Копію працівник ДАІ мені не надав. Ні його прізвища, ні номера значка, ні звідки він я не знаю. Помилок наробив купу (( Чи можу я якимось чином в світлі цих обставин оскаржити рішення про перевищення мною швидкості? Я вже вичитав, що зробити це потрібно не пізніше як за 10 днів...часу в мене залишилось мало...4 дні.

    24.06.2009
    4. andrei [Матеріал]
    він не назвався і не виходив з машини його значокт зномером я неміг бачити коли я сказав що непідпишу протокол він дістав мое доручення з файла сказав якщо не підпишу порве доручення напише протокол що я іхав без доручення і поставить авто на штраф майданчик сказав поки ти збереш всі папери щоб щось доказати то за штраф майданчик заплатиш більше аніж сам штраф

    15.06.2009
    3. Олег (Admin) [Матеріал]
    Ви маєте повне право вимагати назватися його вам і повідомити з якого він відділку. Я думав це всім давно відоме... В крайньому разі у нього висить значок, де написаний його номер.

    11.06.2009
    2. andrei [Матеріал]
    що коли інспектор після підписання мною протоколу не надав мені копію як я маю оскаржувати його дії якщо незнаю звідки він як його імья

    05.05.2009
    1. Ед [Матеріал]
    Те що міліціянти нагліють, це і так усім відомо. А Ви особисто пробували оскаржити бодай одну постанову або ж не сплатити штраф і пройти успішно техогляд без проблем. Якщо так, то Ви щаслива людина.


    Ім`я *:
    Email *:
    Код *:
    Форма входу
    Логін:
    Пароль:
    Календар новин
    Пошук по сайту

    Рекомендуємо вам проводити пошук українською та російською мовами

    Корисне


    Опитування
    Останнє на форумі
  • БЕЗДЕПОЗИТНЫЕ БОНУ... >>
  • Наука и смысл жизн... >>
  • Статуси >>
  • Для Размышления на... >>
  • Яке пиво п'єте... >>
  • Випадкове фото з галереї
    Погода
    Погода в Полтаве, Кобеляках, Новых Санжарах, Комсомольске, Кременчуге, Решетиловке, Козельщине
    Курси валют
    Курсы валют на PROext
    Корисні посилання


    Статистика










                    

    Copyright EXO © 2024, created by KING © 2007 Всі права захищені.
    Відповідальність за достовірність фактів, цитат, власних імен та інших відомостей несуть автори публікацій. У разі передруку матеріалів посилання на exo.at.ua обов'язкове. З питань співпраці пишіть на e-mail: Exo-site[а]bigmir.net